Miejsca parkingowe dla samochodów dostawczych i ciężarowych to jeden z pomysłów toruńskiego przewoźnika na dodatkowy zarobek. Nowe formy działalności spółki to efekt prac Biura Przewozów i Usług.
<!** Image 3 align=none alt="Image 199278" sub="MZK zarabia nie tylko na pasażerach. W ofercie spółki jest m.in. parking przy zajezdni autobusowej [FOT.: SŁAWOMIR KOWALSKI]">Przekształcony na początku roku z zakładu budżetowego w spółkę MZK zaczyna świadczyć dodatkowe usługi, które realizuje powołane we wrześniu Biuro Przewozów i Usług.
- Przed MZK otworzyły się nowe możliwości poszerzenia działalności - mówi Piotr Reich, rzecznik prasowy toruńskiego przewoźnika. - Między innymi dlatego powstało BPiU. Zajmuje się ono głównie usługami, które MZK świadczy swoim pasażerom oraz potencjalnym klientom.<!** reklama>
W ramach jednej z nowych usług jest wynajem 16 miejsc parkingowych na terenie zajezdni przy ulicy Legionów dla pojazdów dostawczych poniżej 3,5 t oraz pojazdów ciężarowych powyżej 3,5 t. Koszt wynajęcia miejsca wynosi odpowiednio 120 i 150 zł netto za miesiąc.
Na razie parking cieszy się niewielką popularnością i ze względu na to, że funkcjonuje dopiero od września, jest za wcześnie, aby mówić o dochodach. Torunianie chwalą nowe przedsięwzięcia spółki. Mają jednak pewne zastrzeżenia.
- Wszystkie te pomysły, by zarabiać są dobre - przyznaje pan Tomasz z ul. Harcerskiej. - Mam tylko nadzieję, że to będzie miało wpływ na obniżenie cen biletów i komfort podróżowania, a nie tylko podreperuje dziurawy budżet Torunia.
Poza realizacją podstawowych zadań, MZK czerpie dochody z wynajmu autobusów, a nawet samochodów osobowych, współpracując z firmami zewnętrznymi. Pojazdy mogą wypożyczać zarówno firmy, jak i klienci indywidualni - na urodziny, imieniny czy wieczory panieńskie. Tu atrakcją jest zwłaszcza wynajem tramwaju turystycznego. Przy okazji można zwiedzić przyzakładowe muzeum.
W ofercie MZK znajduje się także serwis autobusów i samochodów ciężarowych i możliwość umieszczania reklam na pojazdach i stronie internetowej. Spółka zapowiada także poszerzenie dostępności informacji o usługach online. Wkrótce ma nastąpić otwarcie sklepu internetowego. Za jego pośrednictwem będzie można wypożyczać samochody, zamawiać części, płyny i ogumienie do autobusów i ciężarówek, a nawet odzież roboczą. To jednak nie koniec procesu wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom klientów MZK.
- Prowadzimy kampanię „MZK bliżej ciebie” - mówi Piotr Reich. - Do stycznia w pojazdach będą wisiały plakaty przedstawiające różne sytuacje związane z korzystaniem z komunikacji miejskiej.
Jeden z takich obrazków objaśnia, skąd wynikają opóźnienia tramwajów w okresie jesiennym, inny tłumaczy, skąd biorą się wypadki z zamykanymi przedwcześnie drzwiami w pojazdach MZK. Ci z pasażerów, którzy chcą zgłosić skargi i uwagi do przewoźnika, mogą od teraz skorzystać z formularza kontaktowego na stronie internetowej oraz z całodobowego numeru telefonu. Potem trzeba już tylko liczyć, że odniosą one oczekiwany skutek.
Miejski Zakład (dla) Klientów
Biuro Przewozów i Usług MZK jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.
Informacje na temat jego działalności można uzyskać pod nr tel. 56-655-51-90 i mailowo: [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?