Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lepiej jeszcze długo nie będzie

Justyna Wojciechowska-Narloch
Wyniki tegorocznych matur budzą wiele kontrowersji. Wiadomo, że egzaminu dojrzałości nie zdał co czwarty uczeń. Czy to oznacza, że młodzież jest coraz słabsza, czy też arkusze egzaminacyjne coraz trudniejsze i bardziej zagmatwane?

Myślę, że prawda leży pośrodku. Szkoły ponadgimnazjalne - nękane przez pogłębiający się niż demograficzny - są mniej wybredne przy kompletowaniu kandydatów.

Niektóre biorą wszystkich chętnych, nie bacząc na ich predyspozycje i edukacyjne osiągnięcia. Efekt jest taki, że jeśli nawet dobrną oni do matury, to raczej sobie z nią nie poradzą. O sukcesie można mówić wówczas, gdy obleją tylko jeden egzamin i mają prawo do poprawki.

Drugą kwestią są arkusze egzaminacyjne źle oceniane przez wielu nauczycieli. Ci twierdzą, że nawet te na poziomie podstawowym bywają zawiłe i przekombinowane. Niby w zadaniach nie ma nic szczególnego, ale jest haczyk, który przeciętnie zdolnego ucznia może wyprowadzić na manowce.

Z obu tych powodów nie powinniśmy się spodziewać nagłego wzrostu zdawalności na maturach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska