Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdy biznes i trzeci sektor tworzą duet... [REKLAMA I LITERATURA]

Paulina Błaszkiewicz
Paulina Błaszkiewicz
Dziś o godz. 13 w Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu” dr Marta Karwacka opowie o swojej książce
Dziś o godz. 13 w Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu” dr Marta Karwacka opowie o swojej książce Nadesłana
Trzynaście lat temu Marta Karwacka zainteresowała się reklamą oraz rolą marketingu społecznego. Torunianka jest autorką książki o tym, dlaczego warto łączyć kwestie społeczne i biznesowe oraz jak ważna jest współpraca między nimi.

„Siła Współpracy. Relacje przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu” - to tytuł książki dr Marty Karwackiej. Problematyka poruszana przez toruniankę to efekt jej zainteresowań z czasów studiów.

Temat znany jej od lat

Jak mówi w rozmowie z „Nowościami”, pomysł łączenia kompetencji różnych sektorów pojawił się już w 2003 roku, kiedy zaczynała pisać pracę magisterską na zarządzaniu a rok później na socjologii. W tamtym czasie to była nowość, choć do dziś powszechnie sądzi się, że sprawy społeczne są bardzo odległe od świata biznesu.

Socjolożka stwierdziła, że warto jednak wesprzeć rozwiązywanie społecznych problemów biznesowymi kwalifikacjami. I tak, pierwszą pracę napisała o reklamie społecznej, a druga o tym, jak marketing społeczny może pomóc w komunikowaniu problemów społecznych.

- Zdobywanie materiałów, realizowanie badań na rzecz wspomnianych prac utwierdzało mnie w przekonaniu, że wykorzystywanie „biznesowych” technik marketingowych na rzecz przeciwdziałania problemom społecznym jest innowacyjne i efektywne - opowiada dr Marta Karwacka, dodając, że kilka lat później intensywnie zaczęła się rozwijać koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu.

Szybko jednak okazało, że biznesowe umiejętności pracowników firm nie wystarczają, by zająć się problemami społecznymi.

- Dla mnie było jasne, że w dobie rosnącego znaczenia społecznej odpowiedzialności biznesu przedsiębiorstwa będą poszukiwały szans w kooperacji z podmiotami zupełnie od siebie innymi, ale posiadającymi zasoby, których brakowało w sektorze biznesu. Dlatego w 2007 roku zdecydowałam się na dokładne zbadanie tej problematyki i napisanie doktoratu - mówi socjolożka.

Warto współpracować

Praca Marty Karwackiej w 2013 roku otrzymała główną nagrodę w prestiżowym konkursie „Verba Veritatis”, w którym konkurowała z kilkudziesięcioma innymi pracami naukowymi z całej Polski.

Z kolei od kilku dni w księgarniach można znaleźć książkę, w której torunianka opisuje m.in. początki nawiązywania relacji międzysektorowych, język, jakim posługują się przedstawiciele biznesu i organizacji pozarządowych, a przede wszystkim korzyści, jakie płyną ze współpracy. To książka o jej sile.

Co, gdzie, kiedy?

Spotkanie z dr Martą Karwacką - CSW, czwartek, godz. 13, wstęp wolny.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska