[break]
Urząd Marszałkowski zrezygnował z dotychczasowego logo i posługuje się herbem, nazwą oraz hasłem „Lubię tu być”. Niedawno samorząd zlecił przygotowanie nowej oprawy. Do czerwca powstaną trzy propozycje.
- W 2015 roku opracowaliśmy założenia tożsamości marki regionu wraz z ramowymi wytycznymi do komunikacji oraz systemem zarządzania marką. Kolejnym etapem są prace nad logotypem oraz Księgą marki regionu - informuje Edyta Macieja-Morzuch, dyrektor marszałkowskiego departamentu promocji. - Jako pierwszy region w kraju chcemy opracować, zamiast klasycznego logotypu, formę logotypu morficznego. Musi być zbudowany na kontraście, który w zależności od kontekstu może raz bardziej podkreślać piękno regionu, na przykład dla turystów, a innym razem jego rozwój, inwencje, na przykład dla inwestorów.
Różne przykłady pokazują, że zmiany elementów identyfikacji wizualnej są bardzo ryzykowne. W Toruniu w ubiegłym roku szerokim echem odbiła się sprawa logo UMK, przerabianego przez studentów na jajko sadzone. Antybohaterem internetu został też nowatorski symbol Pomorza w formie kolorowego wykrzyknika.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?