[break]
Z początkiem lipca wydłużona zostanie trasa przejazdu toruńskich autobusów linii nr 36 kursujących na trasie Szubińska - plac Skalskiego.
- Autobusy pojadą dalej Szosą Bydgoską i Starotoruńską do Portu Drzewnego. Zmienione zostaną godziny odjazdów tej linii. W rejonie CH Plaza będą zatrzymywać się na przystanku Łukasiewicza, a kolejnym przystankiem będzie ten przy Szosie Bydgoskiej (przy dawnym Merinoteksie) - czytamy w komunikacie MZK.
Za mało autobusów
Tymczasem mieszkańcy tej części Torunia nie takich zmian oczekiwali.
- Podstawowym problemem jest pytanie, czy w związku z tym zmieni się częstotliwość kursowania na tej linii - pytają. - Na wszystkich zebraniach prosiliśmy o przemyślenie zmian w komunikacji, głównie zwiększenia częstotliwości kursowania autobusów linii 29 i 36. W odpowiedzi dowiedzieliśmy się, że nie jest to fizycznie możliwe, ponieważ nie ma wystarczającej liczby autobusów.
Wbrew oczekiwaniom
Decyzja o przedłużeniu linii 36 sprawia, że wśród mieszkańców na nowo rozgorzała dyskusja o komunikacji miejskiej.
- Naszym oczekiwaniem, co wielokrotnie sygnalizowaliśmy przy wielu okazjach, są szerokie konsultacje dotyczące komunikacji miejskiej, szczególnie na Stawkach - mówią. - Ta kwestia była wielokrotnie podnoszona, ale dotychczas bez jakiegokolwiek odzewu ze strony miasta lub przewoźnika. Zamiast tego podejmowane są doraźne działania, które składają się na fakt, że mieszkańcy lewobrzeża z kłopotami korzystają z komunikacji miejskiej.
Powodów tej sytuacji jest wiele. Oprócz wspomnianej częstotliwości kursowania autobusów, problemem jest również brak biletu czasowego.
Taniej samochodem?
- Połączeń jest na tyle mało, że łatwiej jest jeździć samochodem. W sytuacji, kiedy w czasie dojazdu trzeba się dwa-trzy razy przesiadać, powodują, że koszty przejazdu samochodem i autobusem są porównywalne - wskazuje jedna z Czytelniczek. - W przypadku matki z dzieckiem dwie lub trzy przesiadki kosztują nawet 30 złotych, a to cena wyższa niż koszty przejazdu samochodem. Ludzie są zmuszeni do korzystania z prywatnego transportu. Ten problem można by w prosty sposób rozwiązać. Wprowadzając bilety przesiadkowe-czasowe.
Czy władze miasta i przewoźnik pochylą się nad propozycjami mieszkańców? Nie tylko w sprawie biletu przesiadkowego, częstotliwości kursowania autobusów, ale przede wszystkim konsultacji w tych sprawach. Od lat pojawiają się też propozycje budowy linii tramwajowej na lewy brzeg.
W tych sprawach zwróciliśmy się o komentarz do Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu, skąd zostaliśmy skierowani do Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia.
Do tego tematu będziemy na pewno w najbliższym czasie wracać.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?