ZALETY:
- Zapewnia połączenie wszystkich relacji na węźle ze średnicówką;
- Nie zdominuje terenów sąsiadujących z trasą: jezdnie poprowadzone po terenie lub poniżej, gotowy teren dla węzła ze średnicówką, wykorzystanie terenu przy torach kolejowych;
- Ruch tranzytowy i międzydzielnicowy odseparowany od lokalnego: brak włączenia ul. Rydygiera w TW oznacza płynny ruch w kierunku średnicówki, możliwość zachowania istniejącego układu komunikacji miejskiej;
- Zapewnienie dobrej obsługi terenów rozwojowych miasta: skrzyżowanie ze wszystkimi relacjami z ul. Polną oraz skrzyżowanie z ul. Grudziądzką zapewniające dojazd do os. JAR;
- Obsługa os. Rubinkowo przez ul. Skłodowskiej-Curie, a w przyszłości także przez nowy przebieg ul. Wierzbowej;
- Odciążenie ul. Żółkiewskiego i pl. Daszyńskiego oraz ul. Skłodowskiej-Curie od ruchu tranzytowego;
WADY:
- Ograniczenie ruchu pieszego i rowerowego wschodniej części os. PZWANN m.in. z ul. Żwirową, prowadzącą do galerii handlowej;
- Brak bezpośredniego skomunikowania ul. Rydygiera (w rejonie pętli tramwajowej) oraz działek PZWANN z Trasą Wschodnią oraz pl. Daszyńskiego i nowym mostem drogowym, konieczność nadkładania drogi przez nowy łącznik Rydygiera z ul. Skłodowskiej-Curie i dalej przez średnicówkę;
- Wzmożenie ruchu na Żółkiewskiego i Szosie Lubickiej poprzez powyższy brak bezpośredniej relacji z Trasą Wschodnią i tym samym utrudnienie wjazdu na most od strony Rubinkowa (na lewoskręcie)
- Likwidacja tymczasowo funkcjonującej drogi osiedlowej wzdłuż ul. Wschodniej (za ekranami akust.) i ograniczenie dojazdu do PZWANN;
- Wzrost natężenia ruchu lokalnego na Rubinkowie i os. PZWANN.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?