Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

2. dzień Flexi Form Day w Bydgoszczy. Biznes musi żyć w internecie [zdjęcia, wideo]

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Firma powinna monitorować internet, ponieważ nawet, jeśli nie ma własnego profilu na Facebooku czy Twitterze, na pewno dyskutuje się o niej na portalach społecznościowych.

O korzyściach dla biznesu z monitorowania tego, co dzieje się w sieci opowiadała podczas wczorajszej konferencji "Flexi Form Day" w Bydgoszczy Jagoda Prętnicka - Markiewicz, head of marketing w firmie SentiOne.

Źródło komunikacji marek z klientami

- Facebook jest źródłem komunikacji marek z klientami. Dobre opinie w internecie wpływają na wybór, że sięgną akurat po ten produkt czy usługę. Co drugi konsument zmienia decyzję choćby o zakupie wycieczki, sprzętu rtv czy wyborze hotelu, gdy znajdzie złe opinie na ich temat - mówiła Jagoda Prętnicka - Markiewicz.

- Warto również śledzić w sieci konkurencję, na co narzekają i czego oczekują klienci. Producent lodów może na portalu społecznościowym zapytać o ulubione smaki i na podstawie opinii przygotować nową ofertę - dodała Prętnicka - Markiewicz.

Podała także m.in. przykład znanej firmy Żywiec, która na własnej skórze przekonała się o sile internetu, gdy w październiku ubiegłego roku ruszyła lawina komentarzy po tym, jak mężczyzna z Bolesławca wyznał publicznie, że poparzył sobie przełyk po wipiciu wody tej firmy.

- Miała ona wtedy duży problem wizerunkowy i po raz pierwszy w historii zdecydowała się na komunikację z konumentami za pośrednictwem Twittera. Wcześniej tego nie robiła - wspomina specjalistka ds. marketingu.

Podobne doświadczenia z internautami miały jeszcze m.in. nc+ i Canal Plus, gdy łączyły się, a wcześniej nie poinformowały klientów o zmianach i podwyżce kosztów. Na Facebooku powstał nawet Fanpage poświęcony temu tematowi. Dostało się także Gerberowi, gdy jedna z mam znalazła szkiełko w obiadku dla dzieci oraz Nestlé po tym, jak klientka odkryła szczura w kaszce. Choć w tym drugim przypadku był to zwykły sabotaż, internet nie zostawił wtedy na firmie suchej nitki.

W internecie nic nie ginie

1. dzień Flexi Form Day w Bydgoszczy. Samorządy bliżej mieszkańców - w internecie [zdjęcia]

Głośna była także sprawa reklamy Wódki Żytniej. Producent opublikował zdjęcie przedstawiające grupę mężczyzn niosących ciało martwego demonstranta w 1982 roku. Fotografia została opatrzona napisem "Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią", który miał sugerować, że mężczyźni wracają z hucznej imprezy. Gdy wybuchła afera, firma zdjęcie usunęła i za nieudany komentarz przeprosiła.
Wszystkie przypadki łączy to, że wciąż można znaleźć ślady o nich w internecie.

- Nic w nim nie ginie - mówił też Grzegorz Zajączkowski, regionalny kierownik produktu on-line Polska Press, autor bloga www.marketingnaluzie.pl. - Ma ogromną siłę. Dotyczy to także reklam firm. Warto się w nim promować.

Kierownik produktu on-line Polska Press opowiadał, że można oddziaływać na internautę wielokanałowo: - To content, czyli treść spina wszystko. Jeśli nie mamy treści dobrej jakości, nie mamy szans przebić się w algorytmach wyszukiwarki Google.

- Każdy król musi mieć królową - dodał Zajączkowski. - To znaczy, że treść wymaga dbałości o jej dystrybucję. Google nie lubi kopiowania, dlatego tak ważna jest unikalna treść. Ważną i już powszechnie zauważalną tendencją jest przekaz wideo, który według przewidywań niebawem będzie stanowił 80 proc. treści w internecie. Miejsca jego publikacji to kwestia wyboru i testów.
- Dziś wychodząc z domu zabiera się głównie klucz, portfel i smartfona, ale to się wkrótce zmieni. Portfel nie będzie potrzebny, bo do płacenia posłuży telefon - uważa kierownik produktu on-line.

Dwudniową, bezpłatną, konferencję i warsztaty "Flexi Form Day" w Wyższej Szkole Bankowej w Bydgoszczy zorganizowało Biuro Reklamy Polska Press w Bydgoszczy. Była poświęcona najnowszym trendom i rozwiązaniom wykorzystywanym w komunikacji marketingowej.

Flexi Form Day w Bydgoszczy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: 2. dzień Flexi Form Day w Bydgoszczy. Biznes musi żyć w internecie [zdjęcia, wideo] - Gazeta Pomorska

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska