Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

20 najbardziej znaczących marek w Polsce. Zobacz wyniki najnowszego rankingu

Agnieszka Mozolewska
Meaningful Brands to marki, które postrzegane są przez konsumentów jako zmieniające świat na lepsze. Które z nich wskazali w przeprowadzonym badaniu mieszkańcy Polski? Sprawdź 20 marek, które znalazły się w czołówce----->
Meaningful Brands to marki, które postrzegane są przez konsumentów jako zmieniające świat na lepsze. Które z nich wskazali w przeprowadzonym badaniu mieszkańcy Polski? Sprawdź 20 marek, które znalazły się w czołówce----->Adrian Wykrtoa
Meaningful Brands to marki, które postrzegane są przez konsumentów jako zmieniające świat na lepsze. W czołówce światowego rankingu znalazły się m.in. Google, PayPal, YouTube, Gillette i Microsoft. Polacy wśród marek mających wpływ na nasze życie, oprócz światowych liderów wskazali też polskie firmy takie jak Allegro, Tymbark, Mlekovita czy Łaciate.

Meaningful Brands (pol. znaczące marki) to globalny projekt badawczy grupy Havas, realizowany w 31 krajach na grupie ponad 350 tys. respondentów i obejmujący 1800 marek. Badanie mierzy korzyści, jakie marka wnosi w życie konsumentów oraz pokazuje odzwierciedlenie tych korzyści w biznesie.

Czytaj też: Poznań: Kolejny hotel Marriott. Tym razem w sercu miasta - Kupiec Poznański zmieni się nie do poznania

Marki, które zajmują wysokie miejsca w rankingu dostarczają klientom przede wszystkim korzyści produktowe takie jak: wysoka jakość produktów, odpowiednia cena, czytelne opakowanie, bezpieczeństwo i użyteczność produktów. Są to również marki zaangażowane, takie które dostarczają klientowi jak najwięcej korzyści osobistych, np. ułatwiają życie, uczą nowych umiejętności, czy pomagają zaoszczędzić czas. Trzecią kategorią korzyści są korzyści społeczne. Sprawdzane jest, czy marka korzysta z polskich dostawców, czy jest dobrym miejscem pracy oraz czy pomaga w rozwoju krajowej gospodarki.

Czytaj też: Biedronka: będą podwyżki dla pracowników w 2019 roku. Ile zarabia się w Biedronce? Stawki: kasjer, magazynier, kierownik [5 marca 2019]

W Polsce badania przeprowadzono na grupie ponad 9 tys. respondentów i 105 markach w 11 kategoriach produktowych takich jak finanse, motoryzacja, handel, żywność czy media.

Oprócz oferowanych korzyści badano również przywiązanie klientów do marki. Wyniki tegorocznego raportu wskazują, że aż 82 proc. marek na polskim rynku mogłoby zniknąć i nikt nie zwróciłby na to uwagi. Mimo tego, to właśnie marki odgrywają coraz większą rolę w naszym życiu. W Polsce 54 proc. konsumentów uważa, że marki i firmy, a nie rządy, czy politycy, mają do odegrania ważniejszą rolę w budowaniu lepszej przyszłości.

W badaniach przeprowadzonych w Polsce wśród marek o wysokim wskaźniku MBI (Meaningful Brand Index) znalazły się takie firmy jak Google, YouTube, Rossmann, Biedronka, Lidl, Ikea czy Castorama.

Pełna lista i kolejność w rankingu w galerii.

Meaningful Brands to marki, które postrzegane są przez konsumentów jako zmieniające świat na lepsze. Które z nich wskazali w przeprowadzonym badaniu mieszkańcy Polski? Sprawdź 20 marek, które znalazły się w czołówce----->

20 najbardziej znaczących marek w Polsce. Zobacz wyniki najn...

Zobacz też:

Forbes listę majątków najbogatszych Polaków brał pod uwagę udziały w firmach, nieruchomości, gotówkę pochodzącą z transakcji, a także dywidendy. Magazyn nie uwzględniał natomiast majątku osobistego. W swojej analizie wykorzystywał publicznie dostępne dane. Zobacz najbogatszych Polaków i poznaj ich majątek. Zobacz na kolejnych planszach

100 najbogatszych Polaków 2019 RANKING FORBES. Oni zarobili ...

Flesz zakaz handlu w niedzielę - rząd wstrzymuje zmiany. Zobacz wideo:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: 20 najbardziej znaczących marek w Polsce. Zobacz wyniki najnowszego rankingu - Głos Wielkopolski

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska