Błąd systemu informatycznego był powodem niemałego zamieszania. Konta klientów zostały wyzerowane.
Bank twierdzi, że naprawił już błąd i zapewnia, że poszkodowani klienci będą mogli dochodzić odszkodowań. Eksperci w dziedzinie bankowości przestrzegają tymczasem: transakcji jest coraz więcej i podobne sytuacje mogą się powtarzać w wielu bankach - informuje „Dziennik”
Cała sprawa wyszła na jaw dzięki przedsiębiorcy z Krakowa. 46-letni Piotr zorientował się, że coś jest nie tak w miniony czwartek. Bankomat poinformował go, że nie dość, iż nie ma na koncie środków, to na dodatek ma ponad 40-tysięczny debet.
<!** reklama>- Nie mogłem uwierzyć w to, co widzę na potwierdzeniu. Dzień wcześniej wypłacałem pieniądze i wszystko było w porządku, na koncie miałem jeszcze wolne środki. Przez noc pojawił się taki debet - mówi przedsiębiorca.
Wkrótce potem bank zablokował mężczyźnie konto. Biznesmen bez grosza przy duszy interweniował w banku. - Usłyszałem, że bank ma problem z rozliczaniem transakcji. Pieniądze odzyskałem dopiero w piątek - relacjonuje.
W podobnej sytuacji znalazła się również cała grupa posiadaczy kont w Lukas Banku. Skarżyli się zwłaszcza ci klienci Lukasa, którzy w miniony wtorek i środę wypłacali pieniądze z bankomatu bądź płacili kartą za zakupy. Okazało się, że każda transakcja dokonywana za pomocą karty VISA Electron była podwójnie księgowana przez system bankowy. Bank doliczył się łącznie u kilkuset ludzi kilku tysięcy fikcyjnych transakcji.(„Dziennik”)
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?