Amerykańskie telewizje: prawicowa Fox News i daleko od niej na lewo CNN, portale gazet brytyjskich: „Independent”, „Daily Mail”, amerykańskich: „The Washington Post”, izraelskich - „Haaretz”, włoskich - „La Republica”, putinowska Russia Today i np. Pakistan News. To tylko część mediów, które informowały o antysemickiej gazecie sprzedawanej na terenie polskiego Sejmu, z nagłówkiem „Jak rozpoznać Żyda”.
Szkody, jakie niesie taki „kwiatek” dla wizerunku naszego kraju, są nie do oszacowania. Choćby polski premier jeszcze sto razy spotkał się z premierem Izraela i choćby w Yad Vashem posadzono sto nowych polskich drzewek, takie historie wzmacniać będą antysemicki stereotyp przyklejony do obrazu Polski i Polaków. A siłę tego stereotypu przypomniały choćby głośne, rasistowskie w istocie uwagi Israela Katza z izraelskiego MSZ.
Za to, co mówią zagraniczni dyplomaci, polskie państwo nie odpowiada. Odpowiada za to za stosowanie polskiego prawa, które karze za propagowane rasizmu. Jak widać, pod tym względem państwo teoretyczne trwa w najlepsze.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?