Atakują z Kolumbii

Redakcja
Pieniądze klientów banku BZ WBK są bezpieczne - zapewnił Grzegorz Adamski z biura prasowego banku.

Pieniądze klientów banku BZ WBK są bezpieczne - zapewnił Grzegorz Adamski z biura prasowego banku.

Według niego, BZ WBK, wspólnie z odpowiednimi służbami, robi wszystko, by zablokować serwery i przyczynić się do ujęcia oszustów, którzy chcieli wyłudzić dane klientów.

Pierwsze sygnały o próbach wyłudzenia danych pojawiły się w niedzielę wieczorem. Niektórzy z klientów Banku Zachodniego otrzymali e-mail z linkiem do podstrony, podobnej do witryny banku. Odbiorcy wiadomości byli proszeni o podanie danych posiadanych kart płatniczych.

<!** reklama>Adamski przestrzega klientów banku przed ujawnianiem danych, o które proszą autorzy maila. O próbach wyłudzenia tych informacji klienci powinni też poinformować bank. Osoby, które ujawniły swoje dane, powinny niezwłocznie zablokować karty płatnicze. Można to zrobić, dzwoniąc pod numer telefonu podany na stronie banku - powiedział.

- Najważniejszym działaniem, które w tej sprawie podjął bank, było zablokowanie serwerów - powiedział Adamski. - Współpracujemy z policją i prokuraturą. Robimy wszystko, by sprawcy zostali ujęci - podkreślił. Według niego, na razie wiadomo, że maile były wysyłane z serwerów zlokalizowanych w Kolumbii.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie