Będzie bezpieczniej na "dziesiątce" w Czernikowie?

Krzysztof LietzZaktualizowano 
To na tym przejściu dla pieszych radni gminy Czernikowo chcieliby sygnalizacji świetlnej na żądanie<br>
To na tym przejściu dla pieszych radni gminy Czernikowo chcieliby sygnalizacji świetlnej na żądanie Krzysztof Lietz
Radni gminy Czernikowo chcąc poprawić bezpieczeństwo na „dziesiątce”, zaproponowali kilka rozwiązań.

Radni Gminy Czernikowo sformułowali specjalne stanowisko w sprawie poprawy bezpieczeństwa na odcinku drogi krajowej nr 10 przebiegającej przez tę gminę. Zawarli w nim kilka sugestii co należy zrobić, aby na trasie było bezpieczniej. Szczególnie dla mieszkańców gminy.

Uchwalone jednogłośnie stanowisko wysłano do Ministra Infrastruktury i Budownictwa, do dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i do szefa bydgoskiego oddziału GDDKiA.

Czego oczekują radni?

W ich ocenie na wspomnianym odcinku krajowej „dziesiątki” byłoby znacznie bezpieczniej, gdyby zarządca tej drogi, czyli GDDKiA. Po pierwsze - dokończył około 500-metrowy odcinek chodnika łączący gminę Czernikowo z gminą Obrowo. Po drugie - wykonał sygnalizację świetlną na żądanie i doświetlił pierwsze przejście dla pieszych jadąc od strony Torunia. Po trzecie - dokończył kilkadziesiąt metrów brakującego chodnika koło dawnego przedszkola publicznego w Czernikowie, prowadzącego także na cmentarz. Po czwarte - wykonał chodnik od wspomnianego przejścia w ciągu DK 10 do ulic stanowiących drogi gminne na nowo powstającym osiedlu domków jednorodzinnych. Po piąte - umożliwił bezpośredni wjazd na „dziesiątkę” w miejscowości Steklin, w szczególności dla pojazdu tamtejszych strażaków ochotników, i po szóste - wyraził zgodę na dwie bramy- wjazdową z drogi serwisowej na plac manewrowy i wjazdową z placu manewrowego do drogi serwisowej przy kościele św. Bartłomieja w Czernikowie.

Zobacz także: Tak wygląda areszt w Toruniu

W stanowisku radni zauważają, że część z sugerowanych prac to nic innego, jak dokończenie rozpoczętej wcześniej inwestycji. Inne natomiast, jak np. bezpośredni wjazd na „dziesiątkę” w Steklinie, skróciłby czas wyjazdu jednostki strażackiej do akcji ratowniczej.

Dyrekcja odmawia

W bydgoskim oddziale GDDKiA wnikliwie zapoznano się z czernikowskim stanowiskiem. Odpowiedź z pewnością nie zadowoli radnych.

- W przypadku pierwszej kwestii nasi specjaliści twierdzą, że na analizowanym odcinku drogi krajowej nr 10 nie występuje zwarta zabudowa - mówi Tomasz Okoński, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału GDDKiA. - Przeważają tam tereny o charakterze rolnym z pojedynczymi rozproszonymi zabudowaniami, nie ma tam zdarzeń ani wypadków drogowych, więc w tym roku nie planujemy budowy chodnika w tym miejscu.

Podobnie GDDKiA ustosunkowuje się do innych sugestii.

W przypadku sygnalizacji świetlnej uznała, że przejście dla pieszych jest wyposażone w oznakowanie aktywne, umieszczone na wysięgniku nad jezdnią. Jest też ono dobrze oświetlone, a ponadto jest tam ograniczenie prędkości do 50 km/h. Budowy chodnika koło dawnego przedszkola publicznego w Czernikowie oddział GDDKiA w tym roku nie planuje, może powstanie w latach późniejszych. To samo odnosi się do chodnika w rejonie nowo powstającego osiedla domów jednorodzinnych.

Zobacz również: Porodówki w Kujawsko-Pomorskiem

Porodówki w Kujawsko-Pomorskiem [RAPORT 2019] Tak rodzi się ...

- Jeśli chodzi o budowę zjazdu z drogi krajowej nr 10 do jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Steklinie, to w ocenie oddziału wybudowanie tego zjazdu nie jest zasadne - mówi Tomasz Okoński. - Należy dodać, iż jego utworzenie przyczyniłoby się do powstania tzw. dodatkowego punktu kolizji w tym rejonie.

- Natomiast w przypadku wykonania zjazdów przy kościele św. Bartłomieja w Czernikowie, gmina może wystąpić do nas o budowę zjazdu bądź zjazdów. Ostateczna decyzja, czy i na jakich warunkach taka zgoda zostanie udzielona, będzie możliwa po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego - dodaje Tomasz Okoński, rzecznik oddziału GDDKiA.

Zobacz także:

Wideo

Materiał oryginalny: Będzie bezpieczniej na "dziesiątce" w Czernikowie? - Nowości Dziennik Toruński

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
M
Mirosław Toruń

Trasa Warszawa-Toruń w okolicach Czernikowa i w samej wsi Czernikowo jest moim zdaniem najniebezpieczniejszą trasą w całej Polsce. Słyszy się o wypadkach drogowych, kończących się nawet śmiercią. Tragedia. Dlatego zachęcam wszystkich jadących na północ lub z powrotem, aby omijali tę trasę. W ogóle Czernikowo nie jest atrakcyjnym miejscem.

zgłoś
G
Gość

Jest ograniczenie do 50 km/h , a czy jest urzadzenie do przestrzegania tego przepisu.

zgłoś
G
Gość

W Polsce nigdy nie bedzie bezpiecznie !!!!!! A przynajmniej tak dlugo jak beda jezdzic kierowcy pozbawieni kultury osobistej !!!! A tych sa miliony !!

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3