Chcemy zmieniać pracę. "9 na 10 Polaków jest gotowych przyjąć nową ofertę, jeśli by została im przedstawiona"

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Dominującą przyczyną zmiany zatrudnienia jest oczekiwanie lepszych zarobków.
Dominującą przyczyną zmiany zatrudnienia jest oczekiwanie lepszych zarobków. Lucyna Nenow / Polska Press
Pomimo niepewnej sytuacji na rynku, Polacy są otwarci na nowe oferty pracy. Główną motywacją do jej zmiany pozostają zarobki. - Choć aktywnie za nową pracą rozgląda się nieco ponad 1/3 badanych, to blisko 9 na 10 jest gotowych przyjąć nową ofertę, jeśli by została im przedstawiona - mówi AIP ekspertka.

Więcej, niż co trzeci Polak deklaruje, że aktywnie rozgląda się za nowym miejscem zatrudnienia. Jednocześnie jednak grupa osób, które potencjalnie mogłyby zmienić pracodawcę, jest znacznie większa- 86 proc. respondentów badania Pracuj.pl „Polacy w środowisku pracy” jest otwartych na przyjęcie nowej oferty pracy.

- Jesteśmy coraz bardziej otwarci na nowe propozycje zatrudnienia. Choć aktywnie za nową pracą rozgląda się nieco ponad 1/3 badanych, to blisko 9 na 10 jest gotowych przyjąć nową ofertę, jeśli by została im przedstawiona. Mimo dużych wyzwań i niepewności powstałej w czasach pandemii, Polacy coraz rzadziej obawiają się zmienić miejsce zatrudnienia. Główną motywacją do pójścia do nowej pracy pozostają zbyt niskie zarobki, ale obok nich także poczucie bycia niedocenionym czy brak perspektyw rozwoju i awansu- tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Polska Press Aleksandra Skwarska, ekspertka grupy Pracuj.

Tak jak wspomina ekspertka, dominującą przyczyną zmiany zatrudnienia jest oczekiwanie lepszych zarobków – wyraża je 71 proc. respondentów deklarujących poszukiwanie nowego pracodawcy. Ważną motywacją pozostają także ambicje zawodowe. Co trzeci badany czuje się niedocenionych w obecnym miejscu zatrudnienia, a 28 proc. nie ma możliwości awansu i rozwoju.

Sieć stała się w ostatnich latach zdecydowanie dominującą przestrzenią poszukiwania pracy. Głównym źródłem pozostają portale z ofertami zatrudnienia. Dużą popularnością cieszą się jednak także wyszukiwarki, popularne serwisy społecznościowe, aplikacje mobilne. Najrzadziej wykorzystywane są strony internetowe pracodawców oraz specjalistyczne, biznesowe serwisy społecznościowe.

- Najczęściej wśród wszystkich grup wiekowych po social media przy zmianie pracy sięgają najmłodsi - korzysta z nich do tego 59 proc. osób z grupy 18-24. Zwróćmy jednak uwagę, że najczęściej chodzi tu zazwyczaj o ogólne media społecznościowe, a nie te o czysto biznesowym profilu- wylicza Skwarska.

Materiał oryginalny: Chcemy zmieniać pracę. "9 na 10 Polaków jest gotowych przyjąć nową ofertę, jeśli by została im przedstawiona" - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie