Chodzić można nawet w kapsule

Mariola Lorenczewska
Mariola Lorenczewska
Do wykorzystania będzie ponad 2000 godzin bezpłatnych zajęć, porad medycznych, spotkań w fitness klubach. Rusza kolejna edycja Toruńskiego Miesiąca dla Zdrowia.

Do wykorzystania będzie ponad 2000 godzin bezpłatnych zajęć, porad medycznych, spotkań w fitness klubach. Rusza kolejna edycja Toruńskiego Miesiąca dla Zdrowia.

<!** Image 2 align=right alt="Image 82949" sub="Tym razem akcję zainaugurowano w unikalnym ośrodku wspomagającym zdrowy styl życia - Body Slim Studio
przy ulicy Dąbrowskiego 6, gdzie pokazano m.in. działanie kapsuł próżniowych do spacerowania w podciśnieniu
/ Fot. Adam Zakrzewski
">W 22. już, największej akcji promującej zdrowy styl życia w Toruniu weźmie udział 70 placówek. Jest więc w czym wybierać.

- Zależy nam na uświadomieniu ludziom dobrodziejstw płynących z rekreacji fizycznej i utrwaleniu nawyków aktywnego wypoczynku, racjonalnego żywienia oraz różnych umiejętności, m.in. radzenia sobie ze stresem i udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej - tłumaczy Ryszard Kowalski, prezes toruńskiego TKKF, pomysłodawca akcji.

Każdy dzień kampanii, która potrwa przez cały maj, będzie inny. Poniedziałki, to najwięcej zajęć na siłowniach, fitness klubach, boiskach. Wtorki poświęcone są racjonalnemu odżywianiu. Środy walce z otyłością i nadwagą. W czwartki, czyli „dni bez papierosa”, można skorzystać m.in. z porad kardiologicznych i pobiegać na stadionie. Co piątek fachowcy będą radzić, jak nie poddać się stresowi. Soboty przeznaczone są na ratownictwo medyczne, a niedziele przebiegają pod hasłem „Zdrowie i sprawność dla każdego”, co ma nas zmobilizować do ruchu na świeżym powietrzu.

<!** reklama>- W najbliższe wolne dni zachęcam wszystkich, żeby wyszli ze swoich z domów - podkreśla Ryszard Kowalski.

Ważne, by uczestnicy nie poprzestali na miesiącu darmowych zajęć, a kto tylko może i jeszcze tego nie zrobił, złapał bakcyla i zaczął się ruszać. Oczywiście, nie dla każdego wskazane jest to samo.

- Takie akcje są potrzebne. Przede wszystkim, żeby przypomnieć ludziom, jak ważny dla zdrowia jest aktywny tryb życia - podkreśla dr Małgorzata Kłosińska-Pitula, lekarz rodzinny, kardiolog. - Zalecam pacjentom, żeby byli w ruchu przez cały rok. Najlepiej przez przynajmniej pół godziny trzy razy w tygodniu. Dotyczy to osób do 45 roku życia. Później ta aktywność powinna być bardziej wyważona. Jeśli ktoś mało się rusza nie może nagle intensywnie zacząć ćwiczyć, bo to może mu zaszkodzić. Starszym osobom zalecałabym głównie spacery, przy czym dystans należy stopniowo zwiększać. W każdym wieku dobre jest pływanie. Szczególnie korzystnie działa na układ kostno-stawowy, bóle kręgosłupa. W wodzie ciało traci na ciężarze. Niezależnie od metryki można się też gimnastykować, tańczyć. Jazda na rowerze jest dobra, o ile nie ma się zawrotów głowy.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie