Chodzi o kolekcję w ramach serii „The Culture Icons”, która będzie miała premierę 2 października.
Wcześniej wizerunku do promocji odzieży z Bytomia „użyczyli” aktor Zbigniew Cybulski i pisarz Marek Hłasko. „To projekt mający na celu przypomnienie stylu ubierania się wybitnych osobowości ze świata sztuki i kultury, które miały wpływ na polską modę” - można dowiedzieć się z materiałów prasowych.
O kontrowersjach, jakie wywołał ten pomysł u części fanów i u członków Republiki, pisaliśmy w „Nowościach” w środę.
Córka przeciw
- Grzegorz miał swój niepowtarzalny styl i wiele osób go kopiowało. Nawet wtedy, gdy niektórzy podśmiewali się z jego słynnej grzywki, miał tłumy naśladowców - mówi Anna Skrobiszewska, wdowa po liderze Republiki, która podpisała umowę z firmą Bytom S.A. - Ubrania nie będą identyczne jak te, które znamy z teledysków czy zdjęć, ale czuć w tym inspiracje stylem Grzegorza. Kolekcja powstała również z myślą o ludziach, którym brakuje rzeczy z nim związanych. To też pretekst do mówienia o Grzegorzu, nawet jeśli to jest nieco prowokujące.
Od czasu pełnej emocji wymiany zdań na Facebooku, o której pisaliśmy w „Nowościach”, muzycy Republiki milczą. Wydali za to oświadczenie, w którym Leszek Biolik, Sławomir Ciesielski i Zbigniew Krzywański kolejny raz odżegnują się od sprzedaży marce Bytom wizerunku twórcy „Telefonów”.
Oficjalny list do zarządu tej firmy wystosowała córka Grzegorza Ciechowskiego i Małgorzaty Potockiej.
- Z wielką przykrością muszę stwierdzić, że nikt nie powiadomił mnie o tym pomyśle, nikt również nie zapytał mnie o zgodę - pisze Weronika Ciechowska-Weiss. - Użycie jego wizerunku, nazwiska i renomy do reklamy to naruszenie mojego prawa do pamięci o Nim jako o artyście, a nie celebrycie, którym nigdy nie był i nie chciał zostać. Z tego powodu zgłaszam się do Państwa ze stanowczą prośbą o usunięcie tej reklamy, gdyż narusza ona moje dobro osobiste w postaci prawa do kultu osoby zmarłej.
Syn Ciechowskiego modelem
Co na to Bytom S.A.? Na wysłany do firmy mail z pytaniami odpowiedział Przemysław Wałczuk, pełnomocnik spadkobierców lidera Republiki.
- Ponieważ jedyną spadkobierczynią po Grzegorzu Ciechowskim jest Anna Skrobiszewska, która chcąc przypomnieć styl artysty wyraziła zgodę na powstanie takiej kolekcji, firma Bytom nie musiała kontaktować się z nikim innym w tej sprawie. Zarzuty są bezpodstawne, nie wyobrażam sobie odebrania tej kolekcji Grzegorzowi Ciechowskiemu - komentuje sprawę dla „Nowości”.
Warto wspomnieć, że Grzegorz Ciechowski został wybrany inspiracją dla serii „The Culture Icons” większością głosów w ankiecie uczestników Klubu Bytom. Kolekcji sekunduje też syn artysty, przyszłoroczny maturzysta Bruno, który został jej modelem. W medialnych wypowiedziach Anna Skrobiszewska podkreśla, że decydując się na użyczenie wizerunku twórcy „Białej flagi” postąpiła w zgodzie z własnym sumieniem.
Poniżej część kolekcji inspirowanej Ciechowskim
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?