reklama

Ciężkie zakupy to problem klienta, sprzedawca nie musi pomagać w ich załadunku

Justyna Wojciechowska-NarlochZaktualizowano 
Żadne przepisy nie dają podstawy, żeby żądać od sprzedawcy załadowania i transportowania towaru<br>
Żadne przepisy nie dają podstawy, żeby żądać od sprzedawcy załadowania i transportowania towaru Jacek Smarz
60 kilogramów ozdobnych kamieni musiała zapakować do auta nasza Czytelniczka. Obsługa sklepu za pomoc w dźwiganiu worków zażądała dodatkowej opłaty.

Pani Jolanta urządza przydomowy ogród na Wrzosach. Jednym z elementów jego wystroju miał być właśnie ozdobny kamień. Czytelniczka wybrała się po niego do jednego z centrów ogrodniczych w Toruniu.

- Kupiłam trzy worki i byłam pewna, że któryś z silnych panów z obsługi pomoże mi te ciężary zapakować do auta. Okazało się, że kiedy zapłaciłam przy kasie, panowie mieli mnie w nosie - opowiada pani Jolanta. - Gdy wprost poprosiłam o pomoc, panowie zażądali pieniędzy. Postanowiłam, że nie dam im ani grosza, przecież chodziło o grzeczność. Skończyło się na tym, że sama zapakowałam te ciężkie wory.

A co z uszkodzeniami?

Przypadek pani Jolanty wcale nie jest odosobniony. Każdego dnia nasi Czytelnicy kupują pralki, kuchenki, materiały budowlane lub meble. Wszystko to towary wielkogabarytowe i do tego ciężkie. Czy sami powinniśmy pakować je do aut, czy też możemy oczekiwać pomocy od obsługi sklepu?

PRZECZYTAJ:Grzeczność i szacunek [DZIEŃ DOBRY]

- Żaden przepis nie daje podstawy, żeby żądać od sprzedawcy załadowania lub transportowania towaru. Sprzedawca ma obowiązek towar wydać i przyjąć zapłatę. My musimy zapłacić i wziąć towar. W tym momencie kupujący staje się właścicielem tego, co kupił - tłumaczy Bożena Sawicka, miejski rzecznik konsumentów w Toruniu. - Załadunek i transport wiążą się z odpowiedzialnością za towar i jego ewentualne uszkodzenie. Co byłoby, gdyby worek z kamieniem ogrodowym upadł sprzedawcy podczas pakowania do samochodu i się rozerwał? Podejrzewam, że państwa Czytelniczka nie byłaby wówczas zadowolona.

Uprzejmość w cenie

Z tą argumentacją trudno się nie zgodzić. Jednak sklepowa rzeczywistość zależy przede wszystkim od ludzi, którzy w handlu pracują. 25-letni Tomek jest sprzedawcą w jednym z sieciowych marketów ze sprzętem AGD i jak mówi, zawsze pomaga, gdy jest potrzeba.

- Mamy do dyspozycji specjalne wózki. Jak ktoś kupuje pralkę, piekarnik czy kuchenkę, jestem w stanie mu taki towar przewieźć na parking, a nawet pomóc zapakować do auta. To normalna ludzka uprzejmość - przekonuje młody sprzedawca.

Zupełnie inną kwestią jest załadunek i transport proponowany przez wiele sklepów. W tym przypadku nie chodzi o grzeczność wobec klienta.

- To jest już jednak oddzielna usługa dodatkowo płatna - dodaje Bożena Sawicka. - Sklepy mają zwykle regulaminy takich usług dla klientów, zawierane są oddzielne umowy.

Na piętro z opłatą

I tu doświadczenia naszych Czytelników są bardzo różne. Są sklepy, które oferują transport do określonej odległości za darmo. Tak bywa m.in. w przypadku zakupu węgla, koksu czy materiałów budowlanych.

Niektóre sieciowe sklepy handlujące meblami oferują klientom darmową dostawę, ale chcą za to pieniędzy za montaż na przykład kuchni. Cena takiej usługi stanowi nawet 10 proc. wartości zakupionych mebli.

Bywa też tak, że klient zapłacić musi za załadunek, transport oraz wniesienie zakupionego towaru. Tak było w przypadku lodówki, którą nabył pan Stanisław z Torunia.

- Nie byłem w stanie przewieźć jej moją skodą. Zamówiłem więc transport. Dowieźli mi lodówkę pod blok i tak chcieli zostawić. Za wniesienie na trzecie piętro zażądali dodatkowych pieniędzy. Cała ta przyjemność kosztowała mnie w sumie 100 złotych - opowiada Czytelnik.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 27

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zaba

Zgadzam sie w 100 procentach , pełno takich cwaniaków , gdyby nagle rzucić jakiś np. Węgiel w 50 kg workach za darmo to nagle by wszystkim klientom kregoslupy wyzdrowialy ;) pracuje na stanowisku 10 lat i widzialem wiele rzeczy , dasz palec weźmie reke.

M
Mag3

Ludzie jadą do sklepu budowlanego po np. cement lub wapno i są ciężko zdziwieni że to ciężkie i że brudzi samochód. Wtedy sie zaczyna czy jest folia karton. Najlepsi są tacy co mają bóle pleców na zawołanie. Kobiecie i starszej osobie należy pomóc tylko polscy dżentelmeneni celowo wysyłają żony aby taką sytuację wykorzystać znam temat z autopsji. Czesi nie są zdziwieni faktem że towar za bramą to ich towar lecz polaczki to cwaniaczki w cenie towaru chcą transport z wniesieniem na 3cie piętro banda .

m
mecenas

ale mi temat na artykół !! typowe plotkarsie portale.!!!

V
Violka

To proponuje się zatrudnić w sklepie i pokazać jak się to robi,tak przez tydzień.Może wystarczy Ci żeby zmądrzeć.

V
Viola

Ta pani chyba myśli że sprzedający to nie człowiek,może mu kręgosłup uszkodzić.I błąd za marne grosze niech się oszczędzają sama niech dzwiga

m
mecenas

szkoda że nie chciała reklamówki do zakupów

G
Gość

właśnie dlatego, że zarabiamy marne pieniądze powinniśmy być traktowani odpowiednio przez wielkie firmy, które się na tym bogacą.

m
monika

widać że pisał to ktoś kto siedzi za biurkiem i nie wie jakie są realia.

S
Sprzedawca

Tak...A jak sprzedawcaa w ciągu dnia 20 takich klientów i każdemu ma załadować bo przecież klient Nasz pan...a kręgosłup płacze, później choroby, skolioza, lordoza czy co tam jeszcze... Pomyślcie zanim coś napiszecie
Zdrowie ma się jedno
a zarabiając 1500 zł NETTO na miesiąc nie stać takiego sprzedawcy na prywatnego ortopede (no bo na NFZ to nie ma co liczyć)

M
Mariano

Od razu widac ze stoisz z drugiej strony lady i kaprysisz. W glowach wam sie pomieszalo od twierdzenia klient nasz pan. Te slowa biora sobie gleboko do serca tylko niedowartosciowane nieuki i nowobogaccy, ktorym sloma z butow wystaje. Myslisz, ze za lada pracuje firma? Nie! Tam pracuje czlowiek, ktory po pierwsze tez moze miec gorszy dzien a po drugie nikt nie bedzie Ci uslugiwal! Moze Ci pomoc w ramach swoich kompetencji. Ciekaw jestem jak by to wygladalo gdyby kasjer teraz wyszedl i pomogl nosic zakupy. Ile osob nalezaloby zatrudnic? Wszyscy chca tylko taniej i taniej. To macie taniej!

P
Pol

U naszych "zachodnich " sasiadow ,jak kupisz np. pralke to bez dodatkoej oplaty przywioza ,podlacza i sprawdza dzialanie przez test na najkrotszym programie. stara pralke wezma ze soba.

D
D....a

Na zachodzie trzeba za wszystko placic i prosze glupot nie pisac.

z
zyggi

a co kupowales na zachodzie i gdzie? do ktorego domu czy mieszkania CI dostarczono ten towar? a moze masz na mysli przesylki kurierskie?

p
piti_81

Ja wcale nie uważam aby pobieranie dodatkowej opłaty za wniesienie towaru do domu było czymś złym.Przecież jakby nie patrzeć ci ludzie też w jakiś sposób marnują swoje zdrowie.Niedawno kupowałem lodówkę,zapłaciłem za transport i wniesienie i jeszcze dodatkowo dałem panom 20 zł na dobre piwo za ustawienie lodówki.Wszyscy byli zadowoleni.Więc z czego robicie aferę!!!

r
rpl

czas na SZACUNEK dla POLSKIEGO klienta !!! wszystko w cenie i włącznie z wniesieniem i pocałowaniem w rączkę ! to jest STANDARD na zachodzie już od dawna !!! czas zmienić stare przepisy i stare prawo !

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3