Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

COACHING: Łap klientów zamiast muchy

Marzena Cholerzyńska
Wyrzuć z głowy natrętne myśli, które każą wnioskować, że wakacje to ZERO SZANS NA KONTRAKT, ZERO DZIAŁAŃ, ZERO AKTYWNOŚCI.

W wakacje to tutaj jest tak nudno, że tylko można muchy łapać” - takie słowa usłyszała kiedyś moja klientka od swojej szefowej. Ciekawa jestem, czy zdawała sobie sprawę z tego, jak to wpływa na motywację pracowników i ich wyniki sprzedażowe.

To prawda, że wakacje to specyficzny czas. Mało się dzieje. Wszyscy wyjeżdżają, odpoczywają, spędzają czas nad wodą albo w lesie. Nic się nie da zarobić. Klienci wszystko odkładają. Słyszysz tylko „po wakacjach, po urlopie, we wrześniu”. Miasta stają się wyludnione. Po ulicach latają tylko tumany kurzu i hula wiatr. Stop. Dajesz znowu się wkręcać w tę coroczną przyśpiewkę maruderów? Pomyśl logicznie. Urlopy, na które czekamy cały rok trwają około dwóch tygodni. Więc jak to jest? Czy tak naprawdę znasz kogoś, kto wyjeżdża na bite dwa miesiące w miejsce, w którym nie odbiera telefonów? Pewnie nie. A jeśli tak, to można zliczyć te osoby na palcach jednej ręki.

Zamiast więc odpuszczać sobie albo demonizować czas letniego odpoczynku, zastanów się, co możesz zrobić, żeby być zadowolonym z wyników na koniec lata. Wakacje to czas jak każdy inny. Życie biznesowe nie zostaje zastopowane magiczną mocą promieni słońca. Wyrzuć z głowy natrętne myśli, które każą wnioskować, że wakacje to zero szans na kontrakt, zero działań, zero aktywności. Oczywiście są branże, które mają teraz prawdziwe żniwa. Są i takie, które odczuwają zwolnienie i przez to zakładają, że wakacje trzeba jakoś przetrwać i zwalniają zbyt ostro. Czy warto poddać się totalnemu lenistwu?

Skoro w wakacje mamy więcej czasu, to jest to doskonały moment, żeby przyjrzeć się swojemu biznesowi i konkurencji. Można zaplanować nowe akcje marketingowe albo popracować nad bazą klientów. Zapytaj siebie, co możesz robić inaczej. Czego możesz robić więcej? Czego możesz robić mniej? Co powinno się przestać robić? Takie refleksje mogą doprowadzić do naprawienia dziur, przez które wypływają pieniądze firmy. Piękna perspektywa. Dwa miesiące na to, żeby dopilnować wszystkiego, co ma wpływ na przyszłe działania. Pamiętaj, nasze przekonania mają ogromy wpływ na działania lub ich brak.

Przypomnij sobie dziewczynę z początku artykułu i zastanów się co w czasie, gdy ona liczy muchy, robi jej konkurencja. Jeśli wpadniesz w pułapkę przekonania, że w wakacje się nie zarabia, możesz przegrać walkę z konkurencją. Może i jest odrobinę trudniej, ale czy to wystarczające usprawiedliwienie do braku inicjatywy i aktywności? Zawsze coś zdziałasz, ważne, aby jednak działać. Jeżeli standardowo musisz zatelefonować 10 razy, żeby umówić spotkanie, zadzwoń więcej razy, zamiast zwalać winę za niepowodzenie na biura podróży, które złośliwie pakują wszystkich w samoloty i wysyłają daleko nad ciepłe morze. Wielu twoich konkurentów wpadnie w takie przekonanie - przez co dla tych aktywnych zawarcie kontraktu wcale nie będzie dużo trudniejsze w czasie wakacji.

I na koniec też coś miłego. Mimo całej tej przestrogi, by sezon urlopowy nie był wymówką dla nieróbstwa - warto wypocząć i naładować akumulatory na cały rok. Zwiększona ilość słońca, drinki z palemką i wszystko, czego sobie życzysz - pozytywnie nastrajają na wiele miesięcy. Pozwalają przeżyć zwykle smutną i chlapowatą polską zimę. Tak, ja też lubię urlop. Dlatego jeśli tylko masz okazję wypocząć - skorzystaj z niej. W końcu po coś pracujemy cały rok, a wypoczynek nam się należy. A sezon ogórkowy? Istnieje rzeczywiście. Zaczyna się w połowie lutego, a kończy w październiku, bo większość ogórków hoduje się teraz w szklarniach. Udanego wypoczynku!

*Marzena Cholerzyńska

coach, mówca motywacyjny, trener sprzedaży, autorka bloga  http://marzenacholerzynska.pl/

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: COACHING: Łap klientów zamiast muchy - Express Bydgoski

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska