Cosmopolis sabotowane?

Redakcja
W sprawie kolejnych kroków dotyczących Cosmopolis wiadomo niewiele. Pewne jest tylko to, że do tej pory wydano już prawie 100 tys. zł.

W sprawie kolejnych kroków dotyczących Cosmopolis wiadomo niewiele. Pewne jest tylko to, że do tej pory wydano już prawie 100 tys. zł.

- Konkretne kampanie reklamowe, które promują zmianę wizerunku Torunia. Czy to związane z ESK, czy z turystyką. A wszystko spięte klamrą Cosmopolis. Tak to powinno wyglądać - twierdzi Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny „Eskadry”, która opracowała strategię dla Torunia. - W chwili, w której rozmawiamy, powinno się już coś dziać. Powinno hulać na maksa. Jeżeli tego nie ma, to znaczy, że coś jest nie tak.

<!** reklama>Wizja Cosmopolis, kameralnego miasta nauki i sztuki, w którym każdy jest gwiazdą, powstała na życzenie miasta cztery miesiące temu. Wydano na nią prawie 100 tys. zł. Z chwilą kiedy „Eskadra opuściła” Toruń, zaległa jednak cisza. Czy jednym z jej powodów jest Andrzej Szmak, dyrektor Wydziału Informacji, Promocji i Turystyki Urzędu Miasta?

- Dyrektor Szmak nie identyfikuje się z projektem, który sam zamówił. Prywatnie neguje nasze pomysły, a oficjalnie je popiera. Wystawił nam nawet bardzo dobre referencje. To dziwne - twierdzi Mateusz Zmyślony. - Był na spotkaniach, ale nigdy nie zajął stanowiska. Odniosłem wrażenie, że pełnomocnik ds. ESK ma o wiele więcej chęci do działania i pomysłów niż dyrektor wydziału promocji.

Co na to Andrzej Szmak?

- Jestem pracownikiem Urzędu Miasta i skoro strategia została przyjęta, to będziemy ją realizować. Mam również prawo do prywatnego zdania, którego nie zmienię. Nie widzę w tym żadnej niekonsekwencji - twierdzi Szmak. - Zawsze podkreślam, że „Eskadra” stworzyła staranny audyt. Próżno doszukiwać się tam jednak oryginalnych koncepcji na które liczyłem. Zaproponowała tuzinkowe i sztampowe rozwiązania.

Magistrat ogłosił aktualnie nabór ofert, na opracowanie tzw. księgi marki. Chodzi o przełożenie koncepcji werbalnej „Eskadry” na język wizualny, graficzny. Zdaniem Mateusza Zmyślonego, konieczne są dynamiczne działania. Mowa tu m.in. o budowaniu linii reklamowej, dotyczącej akademickości Torunia we współpracy z całym UMK i poszczególnymi kierunkami studiów. Wszystko pod wspólnym szyldem.

Do tej pory władze Torunia nie podjęły jednak jeszcze żadnych konkretnych rozmów z UMK w sprawie promocji Cosmopolis. Ponadto, jak dowiedzieliśmy się od Katarzyny Motławskiej, dyrektorki Ośrodka Informacji Turystycznej w Toruniu, żadne informacje na temat tej idei nie są również przekazywane turystom, którzy odwiedzają nasze miasto.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie