Czwarty na mecie, a trzeci w MŚ

PAP, Fa
41. Kimi Raikkonen (Finlandia/Ferrari) - 1:38.19,051 2. Felipe Massa (Brazylia/Ferrari) - strata 3,228 3. Lewis Hamilton (W. Brytania/McLaren-Mercedes) - 4,187 4. Robert Kubica (Polska/BMW-Sauber) - 5,694 5. Mark Webber (Australia/Red Bull-Reanult) - 35,938 6. Jenson Button (W. Brytania/Honda) - 53,010 7. Kazuki Nakajima (Japonia/Williams-Toyota) - 58,244 8. Jarno Trulli (Włochy/Toyota) - 59,435 9. Nick Heidfeld (Niemcy/BMW-Sauber) - 1.03,073 10. Giancarlo Fisichella (Włochy/Force India) - 1 okrążenie 11. Timo Glock (Niemcy/Toyota) - 1 okr. 12. David Coulthard (Szkocja/Red Bull-Reanult) - 1 okr. 13. Takuma Sato (Japonia/Super Aguri-Honda) - 1 okr.

Fin Kimi Raikkonen odniósł 17. zwycięstwo w Formule 1, wygrywając w niedzielę wyścig o Grand Prix Hiszpanii, czwartą eliminację tegorocznych mistrzostw świata.

Czwarte miejsce na torze Catalunya położonym pod Barceloną zajął Robert Kubica z ekipy BMW-Sauber. Rok temu Polak też był czwarty.

<!** reklama>Broniący tytułu mistrza świata Raikkonen potwierdza dobrą formę, bowiem poza nieudaną inauguracją mistrzostw świata w Australii, był najlepszy w Grand Prix Malezji, a przed trzema tygodniami Grand Prix Bahrajnu ukończył na drugiej pozycji.

Raikkonen po raz drugi

W niedzielę 28-letni Fin wyprzedził kolegę z zespołu Ferrari - Brazylijczyka Felipe Massę, Brytyjczyka Lewisa Hamiltona z McLaren-Mercedes oraz Kubicę, który rozpoczął wyścig właśnie z czwartej pozycji.

Polski kierowca słabo rozpoczął wyścig, w wyniku czego musiał odpierać ataki bolidów McLaren-Mercedes, startujących z trzeciej linii. O ile udało mu się zablokować Fina Heikki Kovalainena, o tyle przy wejściu w pierwszy wiraż stracił czwartą pozycję na rzecz Lewisa Hamiltona.

W tym samym momencie do przetasowania doszło także bezpośrednio za plecami Raikkonena, bowiem Massa wyprzedził Hiszpana Fernando Alonso z Renault, dwukrotnego mistrza świata.

Już na pierwszej sekwencji wiraży doszło do poważnej kolizji dwóch kierowców niemieckich: Sebastiena Vettela z Toro Roso- Ferrari i Adriana Sutila z Force India. Obaj odpadli z rywalizacji, a na tor po raz pierwszy wjechał „samochód bezpieczeństwa”.

Kovalainen w helikopterze

Na 22. okrążeniu doszło do drugiej neutralizacji wyścigu po tym, jak w barierę ochronną wpadł Kovalainen, jadąc z prędkością około 200 km/h. Chwilę wcześniej Fin najechał prawdopodobnie na niewielki element innego bolidu i pękła mu lewa przednia opona, przez co stracił panowanie nad bolidem i wypadł na pobocze.

Kilka minut służbom technicznym zajęło wyciągnięcie pojazdu McLaren-Mercedes ze sterty opon, a kierowcę na noszach przetransportowano do karetki, a następnie do śmigłowca, którym przewieziono go do szpitala w Barcelonie.

- Heikki czuje się dobrze, nie stwierdzono u niego żadnych złamań, badanie tomograficzne mózgu także nie wykryło żadnych obrażeń. Zawodnik zostanie w szpitalu na obserwacji. Jak mnie zapewnili lekarze, zostanie wypisany najpóźniej w poniedziałek rano - poinformował szef teamu Mc Laren-Mercedes Ron Dennis.

Pech Heidfelda

O pechu może powiedzieć Niemiec Nick Heidfeld z BMW-Sauber, który w wyniku kończących się zapasów paliwa zmuszony był zjechać do alei serwisowej na dotankowanie krótko po tym, jak na tor wjechał „samochód bezpieczeństwa”. Zgodnie z regulaminem w tym momencie nie wolno tankować bolidów, wiec został ukarany przymusowym dziesięciosekundowym postojem w boksie.

Po powrocie na tor (odbył karę po 33. okrążeniu), Heidfeld znajdował się na piątej pozycji, za Kubicą, a przed Alonso, ale po odbyciu kary postoju w boksie spadł na ostatnią pozycję, za Brazylijczyka Rubensa Barrichello z Hondy, który znalazł się tam również po dość pechowym zdarzeniu.

Kiedy Brazylijczyk wyjeżdżał z „pit line” po zmianie opon, w jego bolidzie osunął się przedni spojler, który utrudniał mu jazdę i po pokonaniu jednego okrążenia zmusił do powrotu do alei serwisowej. Usterkę usunięto, ale ostatecznie na 26. okrążeniu zjechał do boksu i zrezygnował z dalszej rywalizacji.

Barrichello na Catalunyi odnotował 256. start w cyklu Grand Prix i wyrównał w ten sposób rekord Włocha Ricardo Patrese. 35-letni kierowca z Sao Paulo startuje w Formule 1 nieprzerwanie od 16 sezonów, a zadebiutował w tej prestiżowej rywalizacji w 1993 roku, w ekipie Jordana, podczas GP RPA.

Alonso nie dojechał

Na 35. okrążeniu awaria silnika w bolidzie Renault spowodowała, że w kłębach dymu swój występ zakończył Hiszpan Fernando Alonso, który wówczas zajmował 5. pozycję.

W czołówce wyścigu nie zaszły już zmiany, nawet podczas drugiej serii wizyt w boksie. W końcówce Hamilton zbliżył się do Massy, ale nie zdołał jednak wyprzedzić rywala.

Większe przetasowania zdarzały się tylko na dalszych lokatach, gdzie Heidfeld nie zdołał przebić się do punktowanej ósemki - zajął dziewiąte miejsce.

Następny wyścig - Grand Prix Turcji - odbędzie się za dwa tygodnie, 11 maja, na torze pod Stambułem.(PAP, Fa)

Wyniki

Grand Prix Hiszpanii

  1. Kimi Raikkonen (Finlandia/Ferrari) - 1:38.19,051
  2. Felipe Massa (Brazylia/Ferrari) - strata 3,228
  3. Lewis Hamilton (W. Brytania/McLaren-Mercedes) - 4,187
  4. Robert Kubica (Polska/BMW-Sauber) - 5,694
  5. Mark Webber (Australia/Red Bull-Reanult) - 35,938
  6. Jenson Button (W. Brytania/Honda) - 53,010
  7. Kazuki Nakajima (Japonia/Williams-Toyota) - 58,244
  8. Jarno Trulli (Włochy/Toyota) - 59,435
  9. Nick Heidfeld (Niemcy/BMW-Sauber) - 1.03,073
  10. Giancarlo Fisichella (Włochy/Force India) - 1 okrążenie
  11. Timo Glock (Niemcy/Toyota) - 1 okr.
  12. David Coulthard (Szkocja/Red Bull-Reanult) - 1 okr.
  13. Takuma Sato (Japonia/Super Aguri-Honda) - 1 okr.

MŚ kierowców

  1. Kimi Raikkonen - 29 pkt,
  2. Lewis Hamilton - 20 pkt
  3. Robert Kubica - 19 pkt
  4. Felipe Massa - 18 pkt
  5. Nick Heidfeld - 16 pkt
  6. Heikki Kovalainen - 14 pkt
  7. Jarno Trulli - 9 pkt
  8. Mark Weber - 8 pkt
  9. Nico Rosberg - 7 pkt
  10. Fernando Alonso - 6 pkt
  11. Kazuki Nakajima - 5 pkt
  12. Jenson Button - 3 pkt
  13. Sebastien Bourdais - 2 pkt

MŚ konstruktorów

  1. Ferrari - 47 pkt
  2. BMW-Sauber - 35 pkt
  3. McLaren-Mercedes - 34 pkt
  4. Williams-Toyota - 12 pkt
  5. Toyota - 9 pkt
  6. Renault - 6 pkt
  7. Honda - 3 pkt
  8. Toro Rosso-Ferrari - 2 pkt

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie