reklama

Czytelnicy z Torunia skarżą się na nieuczciwe praktyki stosowane przez niektóre duże sieci handlowe

Justyna Wojciechowska-Narloch
Justyna Wojciechowska-Narloch
Przed nami gorący okres świątecznych zakupów. Wtedy trzeba szczególnie uważać na fałszywe promocje
Przed nami gorący okres świątecznych zakupów. Wtedy trzeba szczególnie uważać na fałszywe promocje Aneta Zurek / Polska Press
Promocja, która rusza dopiero za kilka dni czy pomieszane na tej samej półce towary, z których tylko cześć ma obniżone ceny – na takie pułapki natykają się klienci.

Wysokie ceny w sklepach raczej odstraszają niż zachęcają do dużych zakupów. Dlatego bardzo chętnie korzystamy z promocji, rabatów i wszelkich tak zwanych okazji. Tymczasem polując na towary w obniżonych cenach naprawdę łatwo się naciąć. Przekonali się o tym nasi Czytelnicy, którzy postanowili przestrzec przed tym innych.

- W zeszłym tygodniu w jednym ze sklepów Lidla natrafiłam na promocję karmy dla zwierząt. A że mam pieska, postanowiłam z niej skorzystać. Polegała ona na tym, że dwie puszki kupowałam w normalnej cenie, a trzecią w obniżonej – opowiada pani Krystyna z ulicy Wojska Polskiego w Toruniu. - Przy kasie zapytałam, czy nabiło mi promocję. Kasjerka odpowiedziała, że nie. Poszła na półkę sprawdzić i się okazało, że promocja jest dopiero od czwartku, a ja zakupy robiłam w poniedziałek.

28. Urodziny Radia Maryja. Ile ojciec Rydzyk płaci miastu za...

Pani Krystyna uważa, że informacja o rabacie została celowo wywieszona z kilkudniowym wyprzedzeniem. Wszystko po to, by ci mniej uważni klienci, którzy nie studiują swoich rachunków, zostali naciągnięci.

- Przy psiej karmie wisiała kartka z informacją o promocji. Maleńkimi, wręcz nieczytelnymi literami napisano na dole, że akcja zaczyna się od czwartku. Jeśli to nie naciąganie ludzi, to co innego ta kartka tam robiła – pyta kobieta.

Inna Czytelniczka – pani Romana – mieszka na Skarpie. Co tydzień robi większe zakupy w Carrefourze na Bielawach. Jak twierdzi, już wiele razy zaobserwowała dziwny proceder stosowany przez obsługę hipermarketu i nie wierzy w przypadki. Sprawa dotyczy towarów sprzedawanych w promocji wystawionych na osobnych półkach i w ladach chłodniczych.

- W zeszłym tygodniu chodziło o serek do smarowania pieczywa, który rzeczywiście przeceniono o połowę. Chodziło tylko o jeden konkretny jego rodzaj, a mianowicie z dodatkiem chrzanu. Wszystkie pozostałe serki były w regularnej cenie – relacjonuje pani Romana. - Tymczasem w ladzie były pomieszane smaki, a napis o promocji sugerował, że wszystkie te serki są tańsze o połowę. Jak ktoś nie zwrócił uwagi, to został nabity w butelkę.

Prawo mówi, że klient zawsze płaci tę cenę, która jest uwidoczniona na produkcie. Nieważne, co zostanie nabite przy kasie. Nie każdy jednak zwraca na to uwagę, a to błąd. Sprawdzając paragony pilnujemy własnego interesu oraz własnych pieniędzy.

Warto o tym pamiętać przy codziennych zakupach. Warto też dokładnie sprawdzać ceny nim włożymy promocyjny towar do koszyka.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3