Demokracja na etyce

Redakcja
Udostępnij:
W szkole w Płużnicy przekonują, że na zajęciach z etyki można kształtować postawy społeczne uczniów

W sierpniu Szkoła Podstawowa w Płużnicy została zaproszona przez Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli z Torunia do udziału w ogólnopolskim pilotażu programu edukacyjnego.
Program „Etyka nie tylko dla Smyka” powstał przy współpracy Ośrodka Rozwoju Edukacji (ORE) i Centralnego Biura Antykorupcyjnego (CBA).
– Główne cele projektu to zwiększenie roli środowiska oświatowego w kształtowaniu postaw etyczno-moralnych uczniów, przygotowujących ich do współdziałania w budowaniu demokratycznego społeczeństwa – wyjaśnia liderka programu Marlena Miastkowska-Makowska, nauczycielka SP w Płużnicy. – Ważne jest także wspieranie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w realizacji zagadnień etycznych i antykorupcyjnych w ramach założeń podstawy programowej. W projekcie jest więc także istotne upowszechnianie materiałów dydaktycznych i informacyjnych, wspomagających nauczycieli w realizacji zagadnień dotyczących przeciwdziałania korupcji. Należy podkreślić, że projekt nie jest konkurencją dla przedmiotu religia – dodaje liderka.
W połowie października w Toruniu odbyła się konferencja inauguracyjna programu, a pod koniec miesiąca w siedzibie toruńskiego KPCEN koordynatorzy regionalni przeprowadzili szkolenie z liderami szkolnymi, którzy są odpowiedzialni za realizację pilotażu w swoich placówkach.

Projekt nie jest konkurencją dla przedmiotu religia - Marlena Miastkowska-Makowska

W listopadzie w Szkole Podstawowej w Płużnicy Marlena Miastkowska-Makowska zorganizowała spotkanie nauczycieli klas I-III, pedagoga oraz dyrekcji szkoły, podczas którego zapoznała uczestników z założeniami programu, materiałami i jego organizacją w szkole.
– Adresatem programu są uczniowie klas I-III. W związku z tym, że jest to pilotaż, nauczyciele są zobligowani do rzetelnej i refleksyjnej realizacji – przeprowadzenia jak największej ilości zajęć zgodnie z opracowanymi materiałami i dokumentowania pilotażu – wyjaśnia nauczycielka. – Scenariusze są tak opracowane, aby zajęcia były prowadzone modelem interakcyjnym, który charakteryzuje elastyczny i kreatywny nauczyciel oraz aktywnie działający  uczeń.
Bardzo ważnym elementem pilotażu jest włączanie rodziców do współpracy.
– Podczas zebrań klasowych, które odbyły się w Szkole Podstawowej Płużnicy, nauczyciele klas I-III  zapoznali rodziców z założeniami programu, jednocześnie zapraszając ich do współpracy – wyjaśnia Marlena Miastkowska-Makowska.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie