Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dramat w Wydziale Komunikacji. "Dodzwonić się można tylko po to, by złożyć skargę"

Małgorzata Oberlan
Małgorzata Oberlan
Wejście do Wydziału Komunikacji nie jest łatwe
Wejście do Wydziału Komunikacji nie jest łatwe Grzegorz Olkowski
Torunianie wciąż narzekają na wielkie problemy w Wydziale Komunikacji UMT. W ramach oszczędności pożegnano tu 3 urzędników. Ludzie twierdzą, że przez tydzień nie sposób się zarejestrować w kolejce on-line. "Miejsca są rezerwowane przez kogoś dla kogoś"- alarmują.

O dużych problemach z załatwianiem spraw w Wydziale Komunikacji Urzędu Miasta Torunia nie tylko od miesięcy alarmują media, w tym "Nowości". Interpelację na piśmie złożył w tej sprawie do prezydenta także radny Michał Jakubaszek (PiS) Napisał w niej wprost, że torunianie nie tylko czekają w długich kolejkach, ale w ogóle nie mogą się do tej kolejki zapisać. A kryzys potęgują kadrowe oszczędności, wprowadzone przez prezydenta w związku z pandemią. Przypomnijmy, że polegają one m.in. na nieprzedłużaniu umów okresowych o pracę z urzędnikami i niezatrudnienie nowych osób na miejsce tych przechodzących na emeryturę.

Radny: przywrócić 3 urzędników do pracy!
"Sytuacja ta została pogłębiona przez nieprzedłużenie umów o pracę trzem doświadczonym urzędnikom pracującym w Wydziale Komunikacji. Konieczność utworzenia nowych etatów jest koniecznością w Wydziale Komunikacji (...). Zanim jednak nowi urzędnicy nabędą wiedzę i doświadczenie, mina kolejne miesiące, a problem nie zostanie rozwiązany" - napisał radny Michał Jakubaszek i zaapelował do prezydenta miasta o przywrócenie do pracy 3 urzędników.

Polecamy

Co na to Michał Zaleski?
"Dla usprawnienia pracy w ww. wydziale podjąłem decyzję o oddelegowaniu pracowników innych działów tutejszego Urzędu oraz gminnych jednostek organizacyjnych z uwagi na zapewnienie terminowej obsługi interesantów Wydziału Komunikacji. W okresie od lipca br., w różnym czasie, wydział wspomagany był dodatkowo pracownikami w liczbie od 5 do 7 (koniec sierpnia – 5 osób). Podkreślenia wymaga, że zgodnie ze schematem organizacyjnym Wydziału Komunikacji obejmuje on 27 etatów i obecnie liczba ta jest utrzymana (z uwzględnieniem wymienionych 5 pracowników delegowanych). Należy zaznaczyć, że powyższe działania powodują, że np. na początku sierpnia br. pracę w wydziale świadczyło 29 pracowników, to jest więcej niż w kwietniu br." - odpowiedział prezydent Michał Zaleski radnemu Michałowi Jakubaszkowi pod koniec sierpnia.

Dość szybko torunian poinformowano o organizacyjnych zmianach, które miały usprawnić pracę Wydziału Komunikacji. 3 sierpnia uruchomiono "specjalny telefon" o numerze (56) 611 87 09 , pod którym - jak podano - można ustalić termin wizyty w następujących sprawach: zarejestrowania pojazdu, wymiany dowodu rejestracyjnego lub tablic rejestracyjnych, wyrejestrowania pojazdu z ruchu, zmiany danych w dowodzie rejestracyjnym. Oprócz tego telefonu nadal obowiązuje mailowy system rejestracji wizyty (internetowy system kolejkowy dostępny pod adresem: https://rezerwacja.um.torun.pl).

Torunianka: nie da się zarejestrować on-line w kolejce, nie da się dodzwonić!
Niestety, skargi torunian na Wydział Komunikacji się nie skończyły. W miniony piątek (04.09) załamana już kompletnie Czytelniczka tam relacjonowała nam swoje próby załatwienia sprawy w tym wydziale: "Spróbuj się, człowieku, tam dodzwonić i zarejestrować samochód. Od poniedziałku próbuję! Do godziny 8.00 komunikat, od 8.00 zajęte. Można rzekomo on-line, ale po 15 sekundach od wybrania terminu i zakończenia wpisywania już termin jest zajęty i Cię z kolejki wyrzuca. Mamy z mężem już formatki przygotowane na zasadzie "kopiuj- wklej" od wtorku, żeby było szybciej. Nie ma możliwości tego zrobić normalnie. Prawdopodobnie miejsca są zarezerwowane przez kogoś dla kogoś. Dodzwonić się można tylko do sekretariatu i ...złożyć skargę. Pani mówi, że.... za wolno wypełniamy jest formularz. Tymczasem szybciej się nie da. I tu nie chodzi o samo zarejestrowanie pojazdu tylko zapisanie się do kolejki.!!! Przez Covid jest przedłużony termin, ale zastanawiamy się co dalej. Ani ja, ani mąż nie zrezygnujemy z pracy, by bawić się tak przez najbliższe pół roku..."

Polecamy

Czyżby w Toruniu, podobnie jak dzieje się to w innych miastach, zaczęły działać "firmy kolejkowe", rezerwujące miejsca w kolejce do urzędów? W jaki sposób można rozwiązać problem organizacji pracy Wydziału Komunikacji w magistracie?

Na razie Anna Kulbicka-Tondel, rzeczniczka prezydenta, ustala na prośbę "Nowości", czy i jak prezydent zareagował na interwencję radnego w sprawie przywrócenia do pracy trzech urzędników wydziału. Do sprawy będziemy wracali.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska