Druga Ziemia w kosmosie! Naukowcy z NASA odkryli nową planetę! Przełomowe odkrycie za pomocą teleskopu TESS

TWZaktualizowano
Druga Ziemia w kosmosie! Naukowcy z NASA odkryli nową planetę! Fot. NASA
Druga Ziemia odkryta przez naukowców NASA: poszukiwania planety zbliżonej pod względem panujących tam warunków atmosferycznych do tych ziemskich, prowadzone są od wielu lat na całym świecie. Czy tym razem będzie to przełom w badaniach prowadzonych przez NASA? Możliwe jednak, że odkrycie amerykańskich naukowców może zmienić przyszłość ludzkości. Gdzie znajduje się ta planeta? Czy na odkrytej niedawno planecie panują warunki dogodne dla rozwoju życia? Więcej informacji na temat najnowszego odkrycia drugiej Ziemi przeczytacie w poniższym artykule.

Druga Ziemia: co wiedzą naukowcy?

Naukowcy z NASA obserwują przestrzeń kosmiczną przez teleskop TESS od lipca ub. r. Ten rodzaj teleskopu jest przeznaczony do poszukiwań tzw. egzoplanet, czyli przyjaznych dla życia. Koszt wyszukiwania planet podobnych do naszej Ziemi w układzie planetarnym wynosi 340 mln dol. i potrwa do 2022 r.

Przełomowe odkrycie za pomocą teleskopu TESS! Druga Ziemia w kosmosie!
Przełomowe odkrycie za pomocą teleskopu TESS! Druga Ziemia w kosmosie! Fot. NASA

Najnowszym odkryciem naukowców z NASA jest planeta namierzona przez kosmiczny teleskop TESS. Umowna nazwa ciała niebieskiego to GJ 357d. Okazuje się, że na planecie panują bardzo dobre warunki umożliwiające występowanie wody w stanie ciekłym. Druga Ziemia położona jest w odległości 31 lat świetlnych od naszej Ziemi.

GJ 357d leży w gwiazdozbiorze Hydry. Krąży wokół czerwonego karła typu M, czyli gwiazdy mniej więcej trzy razy mniejszej od Słońca. Na jej powierzchnię dociera mniej więcej tyle energii, ile Mars dostaje od Słońca.

Naukowcy z NASA odkryli nową planetę! Druga Ziemia w kosmosie!
Naukowcy z NASA odkryli nową planetę! Druga Ziemia w kosmosie! Fot. NASA

"Nowa Ziemia" jest dwa lub trzy razy większa od naszej planety, a jej masa może być nawet sześć razy większa. Przez to może być na niej obecna gęsta atmosfera, dzięki której jest cieplej, dzięki czemu może na jej powierzchni znajdować się woda w stanie ciekłym.

Ile wynosi rok świetlny?

• Przy ewentualnej podróży w stronę nowej, drugiej Ziemi trzeba liczyć się z tym, że żaden człowiek obecnie nie mógłby tam dolecieć za swojego życia. Wszystko przez to, że rok świetlny oznacza odległość jaką przebywa światło w ciągu 12 miesięcy.
  • Przeliczając odległość ciała niebieskiego GJ 357d od Ziemi, przebycie tego dystansu wyniosłoby 304 biliony kilometrów.
  • Przebycie tej drogi zajęłoby kosmonautom wiele milionów lat. Na razie tego rodzaje podróże można obserwować jedynie w produkcjach filmowych.