Drugiej Rospudy nie będzie

Marek NienartowiczZaktualizowano 
Trwają analizy, czy wielkie inwestycje drogowe nie kolidują z programami ochrony środowiska. W naszym regionie takich przypadków nie ma.

Trwają analizy, czy wielkie inwestycje drogowe nie kolidują z programami ochrony środowiska. W naszym regionie takich przypadków nie ma.

Analizy dotyczą projektów, które mają otrzymać unijne wsparcie finansowe w ramach programu „Infrastruktura i środowisko”.

- Jednostki podległe Ministerstwu Infrastruktury, w tym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wszczęły w trybie pilnym audyt środowiskowy projektów - mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.

Usunąć niedociągnięcia

- Chodzi o usunięcie ewentualnych braków lub uchybień w dokumentacji środowiskowej. Mamy na uwadze zastrzeżenia Komisji Europejskiej związane z nieprawidłowym zastosowaniem w prawie krajowym zapisów Dyrektywy OOŚ, Dyrektywy siedliskowej i Dyrektywy ptasiej. Audyt jest obecnie w trakcie realizacji.

Powinien się zakończyć do listopada. Na grudzień Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zapowiedziało bowiem ogłoszenie po kolejnej weryfikacji listy projektów, na realizację których zostaną przyznane unijne fundusze.

<!** reklama>Obecnie na głównej liście programu „Infrastruktura i środowisko” znajduje się m.in. budowa odcinka autostrady A1 Grudziądz-Toruń. Spadnie z niej, gdyż realizacją tej inwestycji w tzw. systemie koncesyjnym zajmie się firma Gdańsk Transport Company. Niezależnie od tego przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury twierdzą, że odcinek A1 między Grudziądzem a Toruniem nie naruszy natury.

- Na tym terenie znajdują się obszary Natura 2000: Dolina Dolnej Wisły, dolina Drwęcy, Nieszawska Dolina Wisły. Nie stwierdzono jednak znaczącego negatywnego oddziaływania na nie. Poza tym inwestycja posiada już decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach - podkreśla Mikołaj Karpiński.

Przypomnijmy, że dla uniknięcia problemów, GTC nie zbuduje wantowego mostu autostradowego przez Wisłę pod Grudziądzem. Do wyjaśnienia są natomiast kolizje na kolejnym przewidzianym do budowy odcinku A1 Toruń-Stryków. Droga przejdzie bowiem przez pradolinę Bzury Neru oraz Pradolinę Warszawsko-Berlińską, w tym przez rzadki las - łęg jesionowo-olszowy.

Most w rezerwie

Audyt prowadzony na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury nie obejmuje budowy nowego mostu na wysokości ulicy Wschodniej w Toruniu. Ta inwestycja znajduje się bowiem na rezerwowej liście programu „Infrastruktura i środowisko”. Analizowane są tylko te z głównej. - Trzeba jednak pamiętać, że projekt budowy mostu w Toruniu uzyskał w sierpniu 2007 roku tzw. decyzję środowiskową - dodaje Mikołaj Karpiński.

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3