Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dużo zmian w Speedway of Nations. Jednodniowy finał i koniec z rezerwowymi juniorami

Daniel Ludwiński
Daniel Ludwiński
Jarosław Pabijan
Rozgrywki Speedway of Nations czekają od przyszłego sezonu spore zmiany. Nowy promotor zrezygnował z dwudniowego finału, który spotykał się ze sporą krytyką ze strony kibiców żużla. Nowości będzie więcej - drużyny nie będą już musiały obowiązkowo posiadać w składzie rezerwowego juniora.

Dwa finałowe turnieje miały zwiększyć rangę SoN i dostarczyć kibicom dodatkowych emocji. W praktyce idea nie miała jednak wielkiego sensu - w dwudniowej rundzie zasadniczej odbywały się aż 42 wyścigi, które de facto były sprowadzone wyłącznie do roli eliminacji, gdyż miały na celu wyłonienie uczestników barażu i finału, dwóch ostatnich biegów decydujących o końcowej klasyfikacji.

Warto przeczytać

Od 2022 roku główny turniej SoN będzie jednodniowy, ale żeby impreza nie trwała tylko kilku godzin, zostanie on połączony z półfinałami oraz rywalizacją juniorów. Cały cykl potrwa cztery dni i odbędzie się 27-30 lipca w duńskim Esbjergu. Na środę i czwartek zaplanowane są dwa półfinały z udziałem 14 państw (nie ma w tym gronie Danii, która jako gospodarz od razu jest rozstawiona w finale), na piątek turniej SoN 2 zastępujący dotychczasowe Drużynowe Mistrzostwa Świata Juniorów, a na sobotę wielki finał SoN.

- Nowy format Speedway of Nations skumuluje cztery turnieje rozgrywane w cztery kolejne dni na jednym torze. Taka zasada pozwoli kibicom zebrać się w Danii i wspólnie z innymi fanami z całego świata wspierać swój zespół. Będzie to wyjątkowe doświadczenie, które sprawi, że SoN będzie czymś szczególnym. Każdy wieczór dostarczy wielkiego ścigania, ale już w ciągu dnia nie zabraknie licznych atrakcji - powiedział Francois Ribeiro, szef Discovery Sports Events, nowego promotora rozgrywek.

Główny turniej będzie jednodniowy, ale zasada wyłaniania triumfatora pozostanie bez zmian - po rundzie zasadniczej zwycięzca w dalszym ciągu trafi bezpośrednio do wyścigu o złoto, a zespoły z drugiego i trzeciego miejsca powalczą o awans w barażu. Utrzymana zostaje punktacja 4,3,2,0, która budzi kontrowersje - ma ona promować jazdę parą, ale zarazem w żaden sposób nie premiuje indywidualnego zwycięstwa.

Nowością jest za to zniesienie obowiązku posiadania rezerwowego juniora, który choć raz musi wyjechać na tor. Oprócz podstawowej pary każdy kraj w dalszym ciągu będzie mógł awizować w składzie zawodnika rezerwowego, jednak będzie mógł to być również senior, a tylko od menedżera będzie zależało, czy w ogóle wystartuje on w jakimkolwiek wyścigu.

Osiem czołowych drużyn Speedway of Nations 2022, czyli wszyscy finaliści oraz najlepszy z zespołów, które nie zmieściły się w finale, zapewni sobie prawo startu w reaktywowanym Drużynowym Pucharze Świata, który w 2023 roku odbędzie się w Toruniu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Konferencja prasowa po meczu Korona Kielce - Radomiak Radom 4:0

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska