PROBLEM:
- Jestem mieszkańcem Łysomic. Przy ul. Długiej mam kawałek sadu, który niestety od dawna jest zalany. Najprawdopodobniej zawiódł system melioracyjny. Chciałbym, żeby ktoś przyjechał i odkrył zapchany zbieracz. Wystarczyłoby podjechać z koparko-ładowarką. Niestety, wszelkie prośby i wnioski, które składałem w gminie, pozostały bez odzewu. Wójt rozkłada ręce i odsyła go Gminnej Spółki Wodnej. Nikt się u mnie nie zjawia, a korzenie drzew długo już nie zniosą tak obfitego zalania wodą. Poziom wody w niektórych miejscach sięga pół metra. Kto może mi pomóc? - pyta Michał Gałkowski.
WYJAŚNIENIE:
<!** reklama>- Mieszkańcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Mamy obecnie około 150 podobnych wniosków. Nasze fundusze nie pozwalają nam na to, by wszystko zrobić od razu. Niektórzy dopiero w tym roku przystąpili do Gminnej Spółki Wodnej, a oczekują, że od razu wykonamy u nich naprawy. Składki, jakie uiszczają członkowie, to zaledwie 20 zł miesięcznie, a jeszcze do niedawna była to połowa tej kwoty. Gdyby składki były większe, pomoc także byłaby szybsza. Podwyżkę składki ustaliliśmy na jednym ze spotkań z przedstawicielami mieszkańców Łysomic. Nadal nie jest ona jednak na tyle wysoka, by czas oczekiwania na naprawy był krótki. Po złożeniu wniosku trzeba czekać 2-3 lata. Z obecnymi funduszami ciężko nam to zmienić - mówi Hieronim Chajewski z Gminnej Spółki Wodnej w Łysomicach.
Pogotowie reporterskie „Nowości” czynne w Toruniu przy ul. Podmurnej 31 od poniedziałku do piątku w godzinach od 13 do 16, telefon 56-611-81-33.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?