Spis treści
68. Konkurs Piosenki Eurowizja. Ile zyskali artyści?
Portal mybettingsites.co.uk, należący do firmy Better Collective, zaprezentował zestawienie tego, ilu obserwujących przybyło artystom w mediach społecznościowych oraz ile wyświetleń i odsłuchań mają ich konkursowe piosenki. Dane obejmują okres od 23 kwietnia do 13 maja.
W liczbach bezwzględnych, największy przyrost obserwujących na Instagramie oraz TikToku uzyskał nie zwycięzca, a reprezentant Holandii Joost Klein, który… został zdyskwalifikowany za domniemany atak na pracowniczkę techniczną konkursu.
Holendra zaobserwowało ponad 902 tysiące nowych osób na IG (wzrost o 158 procent) oraz 712 tysięcy na TT.
Liderem wzrostów Joost Klein
Również utwór „Europapa”, z którym Klein przyjechał na Eurowizję, zanotował ogromny wzrost wyświetleń oraz odsłuchań. Na YouTube liczba odsłon wzrosła o 6,67 milionów, a na Spotify – o 13 milionów. Jest to drugi najpopularniejszy utwór eurowizyjny na tej drugiej platformie w tym roku.
Pierwsze miejsce zajmuje utwór „La Noia” w wykonaniu reprezentantki Włoch Angeliny Mango, który ma już 62 mln odsłuchań na Spotify, z czego 8 mln doszło już po finale. Procentowo największy wzrost odnotowała piosenka „Titan” w wykonaniu reprezentantki Albanii Besy, a na YouTube – „Fighter” w wykonaniu Tali z Luksemburga.
Zwycięzca konkursu, szwajcarski artysta Nemo, także odnotował duży przyrost. W jego przypadku był to największy procentowy wzrost liczby obserwujących na Instagramie. Liczba „followersów” skoczyła o 264 tysiące, co stanowi dodatkowe 599 procent.
Jeszcze większy przyrost procentowy (1216 procent) Szwajcar odnotował na TikToku. Przed Eurowizją śledziło go tam nieco około 21,3 tysiąca osób, a po zwycięstwie jest ich ponad 260 tysięcy.
Reprezentanci na Eurowizji w mediach społecznościowych
A jak sobie radzi reprezentantka Polski czyli Luna i jej „The Tower”? Przybyło jej:
Ponad 23 tysiące obserwatorów na Instagramie (wzrost o 61 procent)
69,500 nowych śledzących na TikToku (wzrost o 67 procent)
Około 1,9 mln odsłuchań na Spotify (+44 procent)
1,09 mln wyświetleń na YouTube (+36 procent)
Eurowizja w liczbach
W sumie wszyscy uczestnicy 68. Konkursu Piosenki Eurowizja uzyskali:
2,7 miliona obserwujących na Instagramie
1,86 miliona śledzących na TikToku
42,3 miliona polubień na TikToku
88 milionów odsłuchań na Spotify
41,7 milionów wyświetleń na YouTube
Dane opracowane przez MyBettingSites.co.uk
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?