Dokumenty zostały złożone, magistracki Wydział Architektury i Budownictwa ma teraz 60 dni, by wszystko przejrzeć i zdecydować w sprawie zgody na budowę.
Centrum budowane przez Karawelę ma być podzielone na trzy części. Ta spożywczo-usługowa ma mieć w sobie coś z paryskich hal targowych i bazarów południowo-zachodniej Europy. Część, w której rozgoszczą się butiki i sklepy odzieżowe, projektanci chcą zaaranżować, czerpiąc z dalekiego Wschodu. Wreszcie, centrum obiektu, w którym między innymi będą się mogły odbywać różne pokazy, zostanie zbudowane na wzór statku.
<!** reklama>- Będzie tam dużo naturalnego światła. Zależy nam też na tym, by swoją kreatywnością wykazali się również najemcy - opowiada Jocelyn Fillard, dyrektor Sud Architectes Polska, firmy odpowiedzialnej m.in. za przebudowę łódzkiej Manufaktury. Teraz jej architekci wprowadzają swój statek na tereny dawnej toruńskiej fabryki chemicznej. Wcześniej inwestor będzie musiał ten grunt przebadać i zabezpieczyć, zobowiązał się do tego 8 kwietnia, podpisując z miastem umowę o współpracy i wsparciu. Zgodnie z jej założeniami Karawela ma jeszcze dołożyć 9 mln zł do budowy linii tramwajowej na zachód, wyłożyć 6 mln zł na rozbudowę sieci wodno-kanalizacyjnej w rejonie swojej budowy, oraz trzema milionami wspomóc przebudowę układu drogowego Szosy Bydgoskiej i na koniec niemal milionem wesprzeć toruński sport.(szs)
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?