Gdzie są najbardziej kompetentni i uprzejmi urzednicy? Oto najlepsze urzędy skarbowe na Kujawach i Pomorzu [lista]

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
W tej edycji konkursu "Urząd Skarbowy przyjazny przedsiębiorcom 2020" wyróżniono 6 urzędów skarbowych z Kujaw i Pomorza Paweł Relikowski/zdjęcie ilustracyjne
Rozstrzygnięto 18. edycję konkursu organizowanego przez Business Centre Club przy współudziale Ministerstwa Finansów - "Urząd Skarbowy przyjazny przedsiębiorcom 2020".

Celem konkursu, tak jak w poprzednich edycjach, jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta oraz tworzenie między administracją skarbową a przedsiębiorcą relacji charakteryzujących się wzajemną życzliwością i profesjonalizmem.

To przedsiębiorcy oceniali

Inicjatywa zorganizowania konkursu powstała 18 lat temu. Porozumienie w tej sprawie zostało podpisane 28 lutego 2002 roku pomiędzy Ministerstwem Finansów oraz Business Centre Club.

Polecamy także: Urząd Skarbowy przyjazny przedsiębiorcom. Cztery kujawsko-pomorskie urzędy skarbowe mają najmilszych pracowników [lista, zdjęcia]

Od tego czasu corocznie odbywa się kolejna edycja. W tym roku, w związku z pandemią koronawirusa, ankieta została przeprowadzona w sposób elektroniczny, co umożliwiło zadanie większej liczby pytań i przeprowadzenie szerszego badania.

Zadano respondentom wiele pytań dotyczących różnych aspektów interakcji z urzędami skarbowymi, m.in. dostępnej infrastruktury, poziomu obsługi, częstotliwości kontaktów czy języka, jakim urzędnicy porozumiewają się z kontaktującymi się z nimi osobami. Odpowiedzi na te pytania zostały podzielone na bloki tematyczne, pozwalające na przeanalizowanie wielu elementów składających się na wizerunek urzędów skarbowych i budowanych przez nich relacji z perspektywy przedsiębiorcy.

Polecamy także: Kujawsko-pomorskie urzędy skarbowe lubią firmy, a te pięć jest szczególnie przyjaznych biznesowi [zdjęcia]

Wnioski z ankiety?

  • klienci często kontaktują się z obsługującymi je urzędami,
  • urzędy częściej kontaktują się z klientami,
  • urzędy częściej odwiedzają klientów w sprawach dot. kontroli, informacje przekazują generalnie mailem i telefonicznie,
  • klienci mają odpowiednie warunki do rozmowy,
  • klienci często czekają na umówione spotkanie,
  • szybkość załatwiania sprawy klienta jest zależna od kanału kontaktu,
  • czasami urzędy odpisują na maile z opóźnieniem,
  • urzędnicy są uprzejmi podczas spotkań,
  • urzędnicy są kompetentni.

Kujawsko-Pomorskie jest w krajowej czołówce, jeśli chodzi o liczbę wyróżnionych urzędów skarbowych? Które to? Po odpowiedzi zapraszamy do poniższej galerii:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie