„HTC ma innowacyjność w swoim DNA”

Materiał informacyjny HTC
- Najprościej powiedzieć, że HTC ma innowacyjność w swoim DNA. Obecnie pracujemy intensywnie nad wirtualną rzeczywistością, bo nie mamy wątpliwości, że jest to jedna z technologii przyszłości. Dostarczamy klientom najlepszych jakościowo produktów i będziemy robić to nadal – mówi Sylwia Machnik-Kochan, szefowa sprzedaży na region EMEA w firmie HTC.

Wirtualna rzeczywistość jest dla HTC szczególnie ważna, czy to tylko jeden z wielu sektorów, którymi się zajmujecie?

Jest bardzo istotna. HTC jest zresztą pionierem w dziedzinie wirtualnej rzeczywistości i dbamy o to, by tak pozostało, wciąż rozwijając tę technologię. Już teraz jednak dostarczamy naszym klientom najlepszej jakości urządzenia VR wraz z kompletnym ekosystemem. Mamy w swojej ofercie dwa rodzaje rozwiązań - takie, które wymagają wsparcia komputera, oraz samodzielne urządzenia typu all-in-one. Jedne i drugie stanowią doskonałą bramę do wirtualnego świata.

Wasza oferta wzbogaciła się niedawno o nowy produkt.

To prawda, naszym najnowszym urządzeniem, które właśnie zaprezentowaliśmy na rynku polskim i światowym jest HTC Vive Cosmos. Jest to najbardziej zawansowane technologicznie urządzenie VR dostępne na rynku. Pozwala ono w fenomenalnie szybki sposób przenieść się do wirtualnej rzeczywistości. To jednak tylko jedno z wielu udogodnień, które HTC Vive Cosmos oferuje. Kolejne innowacje dotyczą, na przykład, bogatego spektrum aplikacji i treści VR, kończąc na samym sposobie poruszania się w wirtualnym świecie.

Widać więc, że bardzo mocno stawiacie na wirtualną rzeczywistość. Widzicie w niej jedną z technologii, która w przyszłości będzie najbardziej popularna?

HTC dąży do stworzenia tzw. VIVE Reality, czyli nowej platformy komunikacyjnej, która będzie łączyła w sobie VR, technologię 5G oraz sztuczną inteligencję. VR jest jednym z kluczowych elementów tej wizji, dlatego nieustannie rozwijamy tę technologię i robimy wszystko, aby dostarczać klientom coraz lepsze urządzenia. A że przyłość zaczyna się już dziś, w szczególności widać w biznesie i edukacji. Wirtualna rzeczywistość zmienia bowiem diametralnie efektywność uczenia się. W Polsce z VR korzystają już studenci medycyny czy politechnik, a lekarze ćwiczą przeprowadzanie skomplikowanych zabiegów. Może już wkrótce szkolenia przebyte w VR będziemy wpisywać w nasze CV. Firmy zaś wykorzystują VR od szkoleń pracowinków, po projektowanie i prezenowanie swoich produktów. Korzyści widać już teraz.

W firmie HTC na wielu wysokich stanowiskach pracują kobiety. Jakie korzyści dla przedsiębiorstwa płyną z tego, że to właśnie one decydują o kierunku, w którym rozwija się firma?

Jestem wielką fanką kobiet w biznesie. Przeprowadzono badania, które pokazują, że firmy, w których kobiety są obecne na wysokich stanowiskach, działają lepiej, efektywniej i odnoszą większe sukcesy. Kobiety chyba po prostu przywiązują mniejszą wagę do hierarchiczności. Za to jesteśmy wielkimi fankami współpracy, unikania konfliktów i myślę, że to wszystko razem tworzy u kobiet naturalny startup mode, czyli to, co pozwala osiągać wiele sukcesów, iść do przodu i rozwiązywać nowe problemy. W naszej firmie pracuje bardzo dużo kobiet i to na wielu szczeblach, włącznie z samym kierownictwem. Od dwudziestu lat, na przykład, naszą czołową osobą w produkcji jest Madeline Chen, zawiadująca wszystkimi fabrykami HTC. Kobiety są również obecne w sektorach związanych z finansami, czy ze sprzedażą. Myślę, że to wpływa bardzo pozytywnie na pracę, atmosferę w firmie i kreatywność.

W dzisiejszych czasach dla globalnych marek bardzo istotna jest kwestia innowacyjności. Bez niej firmom grozi stanie w miejscu, a przynajmniej opóźnienie w rozwoju, względem konkurencji. Jak ważna jest innowacyjność dla HTC?

HTC ma innowacyjność w swoim DNA od zawsze. Jako pierwsi wprowadzaliśmy na rynek telefony z Androidem. Jako pierwsi wprowadzaliśmy też telefon z dwiema kamerami. Jesteśmy też pionierami, jeśli chodzi o tak wysokiej klasy urządzenia VR. Stworzyliśmy jedno z pierwszych multimedialnych urządzeń do wykorzystywania sieci 5G. Innowacyjność to element naszej tożsamości. Oczywiście zwracamy uwagę na światowe trendy, ale staramy się być wierni sobie, realizować nasze pomysły i być w tym konsekwentnymi.

Staracie się przewidzieć, w jakim kierunku ewoluują nowe technologie w ciągu najbliższych pięciu-dziesięciu lat? Jest to w ogóle możliwe do przewidzenia, czy może bardziej skupiacie się na tym, by monitorować rynek i reagować na najnowsze trendy?

Blade Runner, film z 1982 roku pokazywał 2019 rok, w którym to androidy wykonywały najcięższe prace, zamiast ludzi. A w dalszym ciągu to ja muszę kopać mój ogródek sama i nie mam elektrycznej owcy, którą mogłabym przytulać. Kolejny przykład to Powrót do Przyszłości. Film z 1989 roku, pokazujący rok 2015, w którym rzepy w butach same się zapinały, deskorolka lewitowała, kurtka dopasowywała się do ciała, a samochody latały w powietrzu. W obecnych czasach, kiedy mamy wielowątkowość rozwoju technologicznego, przewidywanie przyszłości jest piekielnie trudne. Chcielibyśmy wiedzieć, co będzie za kilka lat, ale skupiamy się na tym, że rzeczywistość tworzymy tu i teraz. Ona jest w naszych rękach i ciężką pracą jesteśmy w stanie wykreować przyszłość. A jaka ona będzie? To zależy właśnie od nas wszystkich.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3