Ile dać na ślub? Ile się daje na wesele w kopercie? Ile pieniędzy włożyć do koperty? Ile wypada podarować pieniędzy na ślub? 25.05.2019

TK, LS, SNZaktualizowano 
Ile włożyć do koperty na wesele? To zależy od trzech czynników: wystawności przyjęcia, zamożności gości i stopnia pokrewieństwa z młodą parą. Ile pieniędzy dać do koperty na ślub, jeśli jesteś rodziną, przyjacielem lub znajomym? Sprawdź! pixabay.com
Ile dać na ślub, ile włożyć do koperty na wesele? Ile wypada podarować pieniędzy na wesele, aby nie było za mało? Te pytanie często nurtują osoby, które wybierają się na wesele w rodzinie albo do bliższych lub dalszych znajomych. Organizacja przyjęcia weselnego to spory wydatek dla nowożeńców i ich rodziców. Ile włożyć do koperty na wesele, aby nie popełnić gafy? To zależy w dużej mierze od stopnia pokrewieństwa i zażyłości między parą młodą a uczestnikami wesela. Sprawdź, ile dać do koperty na wesele!

Ile pieniędzy na wesele? Ile się daje na wesele?

Pary młode coraz częściej na zaproszeniach zaznaczają, co chciałyby otrzymać w prezencie ślubnym, np. zamiast kwiatów butelkę wina lub karmę dla zwierząt ze schroniska, ale też często pojawia się symbol koperty. Oczywiście chodzi o to, aby była wypełniona gotówką.

Ile włożyć do koperty na wesele?

To zależy od trzech czynników: wystawności przyjęcia, zamożności gości i stopnia pokrewieństwa z młodą parą.

Pieniądze jako prezent weselny to dobry pomysł, ponieważ nie możliwości nietrafienia w gust nowożeńców. To także łatwe rozwiązanie dla gości, którzy nie muszą tracić czasu na szukanie prezentu, pakowanie go itd.

Moda ślubna kiedyś i dziś - jak dawniej wyglądały panny młod...

Ile się daje na wesele? Decyduje tzw. talerzyk

Należy zastanowić się, ile młoda para wyda na imprezę, czyli ile zapłaci za jedzenie i picie (czasami też nocleg) na jednego gościa. W przypadku przyjęcia w lokalu zwykle określa się ten koszt na około 150-200 złotych za osobę. Jeśli impreza organizowana jest w remizie strażackiej np. w wiejskich miejscowościach - szacowany koszt talerzyka wynosi ok. 100-150 zł. Koszty rosną, kiedy organizowane są także poprawiny. Ile włożyć zatem do koperty weselnej z poprawinami? Około 250 złotych od osoby, gdy wesele odbywa się w lokalu wraz z poprawinami. Jeśli idziesz na imprezę z partnerem, do koperty wypada włożyć 500 złotych.

Ile włożyć do koperty na wesele? To zależy od trzech czynników: wystawności przyjęcia, zamożności gości i stopnia pokrewieństwa z młodą parą. Ile pieniędzy dać do koperty na ślub, jeśli jesteś rodziną, przyjacielem lub znajomym? Sprawdź! pixabay.com

Ile pieniędzy dać do koperty na ślub, jeśli jesteś rodziną?

Jak już wspomnieliśmy na początku, spore znaczenie w wyborze kwoty, którą włożymy do weselnej koperty, ma pokrewieństwo z młodą parą.

Rzecz jasna najwięcej powinni włożyć do koperty rodzice. Najczęściej jednak rodzice są organizatorami wesela i pokrywają po prostu jego koszty.

Ile włożyć do koperty na wesele? To zależy od trzech czynników: wystawności przyjęcia, zamożności gości i stopnia pokrewieństwa z młodą parą. Ile pieniędzy dać do koperty na ślub, jeśli jesteś rodziną, przyjacielem lub znajomym? Sprawdź! pixabay.com

Ile do koperty na wesele powinien włożyć chrzestny lub chrzestna?

Rodzice chrzestni powinni dać około 1000 zł. Niektórzy dokupują do tego jakiś drobny upominek. Dalsza rodzina - dziadkowie, rodzeństwo - też mają spory wydatek. Oni powinni do koperty włożyć co najmniej 500 zł. Wszystko zależy od tego, czy wybierają się na wesele sami, czy z partnerem, a może całą rodziną. A co z wujkami, ciociami, kuzynami i innymi krewnymi? Im wypada włożyć do koperty ok. 300-400 zł. Kwota 400 złotych jest sumą przyzwoitą i z pewnością nie będzie z nią wpadki.

Ile na wesele powinni dać bliżsi lub dalsi znajomi?

W przypadku przyjaciół i znajomych niespokrewnionych z parą młodą? Koperta z 300-złotową wkładką nie powinna być nietaktem.

Ile włożyć do koperty na wesele? To zależy od trzech czynników: wystawności przyjęcia, zamożności gości i stopnia pokrewieństwa z młodą parą. Ile pieniędzy dać do koperty na ślub, jeśli jesteś rodziną, przyjacielem lub znajomym? Sprawdź! pixabay.com

Ile dać na wesele - kwoty (podsumowanie):

  • Rodzina - najczęściej jest to 500 zł, choć kwoty rozkładają się w granicach 200-1000 zł od pary
  • Rodzice chrzestni - zwykle koperta od chrzestnych zawiera 1000 złotych
  • Rodzeństwo i dziadkowie - kwota od 400 do 1000 złotych
  • Przyjaciele i znajomi - najczęściej jest to 150 do 300 zł od pary

Pomysłowe prezenty dla gości weselnych - wideo:

Wideo

Materiał oryginalny: Ile dać na ślub? Ile się daje na wesele w kopercie? Ile pieniędzy włożyć do koperty? Ile wypada podarować pieniędzy na ślub? 25.05.2019 - Dziennik Bałtycki

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 64

w
wp

Trzeba brac wzor z niektorych ksiedzow co czytaja kwoty datkow po nazwisku na mszy. Na oczepinach trzeba wyjac podpisane dlugopisem widocznym pod UV koperty i czytac kto ile dal. Po pol godzinie nikogo by na weselu nie bylo. Ile to oszczednosci na wodce i jedzeniu.

zgłoś
A
Antonio96

Nie chcę żeby ktoś mi mówił jak mam żyć,oraz ile mam dawać do koperty ślubnej. Każdy daje według swoich możliwości i kropka.

zgłoś
u
uważajcie bo gwałcą dzieci

Precz z księżmi pedofilami, dlaczego nie są karani tak jak każdy pedofil, dlaczego mieli pozwolone przez papieży na ukrywanie pedofilii przenosząc ich z parafii do parafii, dlaczego nie siedzą w więzieniach, dlaczego prawo krajowe ich nie obowiązuje. To nie sa Bogowie, to są są są są są najgorsze ssaki żyjące na tym świecie. Zamknąć ich w klatce z gorylami, niech zobaczą co to znaczy bólllllll. Jestem przerażony obejrzeniem filmu na jutube pt. tylko nie mów nikomu. Boże te dranie w ludzkiej skórze pod Twoimi skrzydłami krzywdzili biedne niewinne dzieciiiiiiiiiii

zgłoś
G
Gość

Branie ślubu w obecnych czasach to nieporozumienie.Co ten papierek da ?

zgłoś
G
Gość
2019-04-05T09:23:58 02:00, Gość:

Daje na tylw ile mnie stać. Nie interesuje mnie ile para płaci za talerzyk. Jestem gościem młodej pary, a nie klientem restauracji. Jak ktoś chce zarobić na własnym weselu to niech lepiej nie robi wcale bo może się rozczarować jak przyjdzie dołożyć na koniec do budżetu;)

2019-05-06T13:55:12 02:00, Gość:

Brawo

Super lepiej bym tego nie ujęła 👌👍

zgłoś
G
Gość

Witam panowie, spotkam się z Panem na dyskretne i potajemne spotkania Mam 24 lat jestem po rozstaniu i nie chce mężczyzny na stałe. Zapraszam do kontaktu przez ten portal : www.wyspakobiet.eu/magda24

zgłoś
G
Gość
2019-05-05T17:37:43 02:00, Gość:

To ja się wypowiem od strony organizatora wesela, bo za dwa tygodnie się żenię. Głównie zależy od tego, jakie Młoda Para ma podejście, tj. w jakim standardzie urządza wesele. Mój talerzyk kosztuje 240zl nie licząc napojów i alkoholu i kładę gości w 4-gwiazdkowym hotelu płacąc 125zl za osobę. 70% gości mam przyjezdnych. Średni koszt gościa na moim weselu z uwzględnieniem kosztów stałych jak np. zespół to 650 zł. Uważam, że goście powinni przynajmniej pokryć koszt zmienny bezposredni, czyli talerzyk i nocleg, więc koszt gościa bez noclegu to około 300zl a z noclegiem około 450zl. Od pary w kopercie min. 600zl - 800zl. Dopiero powyżej tego jest prezent, z którego coś zostanie.

To po co w ogóle robisz takie wesele już nie no osoba ci to pisała Nie stać cię na wesele które sam sobie opłacisz lub mniejsze a nie licz na gości że ci wesele imprezę Jedyną w swoim życiu zorganizują na pięć gwiazdek. Jeżeli tak Myślałeś żeby mieć taką imprezę Trzeba było pomyśleć że zaprosisz samą Elite No bo biedniejsi z rodziny kuzyn co ma czwórkę dzieci i sam musi utrzymać rodzinę niestety na takie wesele się nie nadaje. A poza tym to tylko w Polsce wesela robią 1 naprzeciwko drugiego żeby miał tylko lepsze i piękniejsze sama pokazówka niestety za granicą Jest o dużo lepiej wesela też robią ale nie liczę na gości że impreza Zasponsoruja

zgłoś
G
Gość

Hej umówię się z Panem na dyskretne i potajemne spotkania. Mam 25 lat jestem po rozwodzie i nie chce faceta na stałe. Zapraszam do kontaktu przez ten portal : www.wyspakobiet.eu/oliwia25

zgłoś
E
Ell

Zabawne.

Czyli zaprasza sie na wesele w nadziei zwrotu kosztow???

Zapraszanie jest wszak bezinteresowne?

D U S Z C Z Y Z N A do potegi, nie stac cie - to wesela nie organizuj, proste - nikt sie nie obrazi, ale nie wymagaj pokrycia kosztow !!

zgłoś
A
An
2019-05-05T17:37:43 02:00, Gość:

To ja się wypowiem od strony organizatora wesela, bo za dwa tygodnie się żenię. Głównie zależy od tego, jakie Młoda Para ma podejście, tj. w jakim standardzie urządza wesele. Mój talerzyk kosztuje 240zl nie licząc napojów i alkoholu i kładę gości w 4-gwiazdkowym hotelu płacąc 125zl za osobę. 70% gości mam przyjezdnych. Średni koszt gościa na moim weselu z uwzględnieniem kosztów stałych jak np. zespół to 650 zł. Uważam, że goście powinni przynajmniej pokryć koszt zmienny bezposredni, czyli talerzyk i nocleg, więc koszt gościa bez noclegu to około 300zl a z noclegiem około 450zl. Od pary w kopercie min. 600zl - 800zl. Dopiero powyżej tego jest prezent, z którego coś zostanie.

2019-05-06T17:12:00 02:00, Gość:

Robisz wesele żeby Ci sie zwróciło? Żeby zarobić? Czy żeby celebrować miłość wśród rodziny i przyjaciół?

Jak Cię nie stać na takie wesele to zrob tańsze. Albo nie zapraszają tyłu osób.

Zaniedlugo pary będą chodzić i zbierać info kto ile da u na tej podstawie organizować wesele. Zenada

Najlepiej zrób imprezę w Sharatonie, wtedy i, za talerzyk i za nocleg podbijesz cenę 😣 to jest niepoważne🤨.

zgłoś
G
Gość

Hej umówię się z Panem na dyskretne i potajemne spotkania. Mam 25 lat jestem po rozwodzie i nie chce faceta na stałe. Zapraszam do kontaktu przez ten portal : www.wyspakobiet.eu/oliwia25

zgłoś
G
Gość
2019-05-05T08:15:42 02:00, Gość:

Jak mam sama sobie opłacić tzw. talerzyk to mam gdzieś takie wesele gdzie mi ktoś będzie robił łaskę że mnie zaprosi i mnie swoim meni bedzie uszczęśliwiał, wolę sama ze znajomi sobie zorganizować imprezę

2019-05-05T13:33:33 02:00, Gość:

W takim razie powodzenia. Mam nadzieje , ze Pani juz jest po weselu swoim i wszystko jedno bylo czy ktos dal pusta koperte czy 200 czy 1000

Jestem przeciwniczką wpisywania wierszyków o pieniądzach w zaproszeniach, wyliczania gościom kosztów wesela. Sama mam czasami 4-5 wesel w roku (rodzina męża wielka plus znajomi), uważam, że zapraszać powinno się osoby z którymi dobrze się czuję, rodzina przyjaciele. Czasami trafi się biedniejsza osoba w rodzinie to raczej bieda nie powinna wykluczać z integracji rodzinnej.

zgłoś
G
Gość
2019-04-04T22:54:32 02:00, Tomek:

Ile dać w prezencie ślubnym? Ile możesz... To jedyna słuszna odpowiedź.

Popieram.

zgłoś
I
I.N.Y.
2019-05-05T08:15:42 02:00, Gość:

Jak mam sama sobie opłacić tzw. talerzyk to mam gdzieś takie wesele gdzie mi ktoś będzie robił łaskę że mnie zaprosi i mnie swoim meni bedzie uszczęśliwiał, wolę sama ze znajomi sobie zorganizować imprezę

2019-05-05T17:41:48 02:00, Uśmiałem się:

I w takim razie proszę się nie pojawiać na weselu i zwyczajnie odmówić. Para Młoda z reguły nie oczekuje, że na weselu zarobi, natomiast też chciałaby żeby koszty przynajmniej częściowo zostały pokryte. Jeżeli nie ma zamiaru Pani pokryć swojego kosztu, proszę nie generować kosztu dla Pary Młodej.

2019-05-06T16:57:57 02:00, myślą, że ktoś głupi:

to po huj robią wesele i zapraszają gości, niech zrobią z rodzicami i rodzeństwem obiad i spierdalać od dalszej rodziny, wesele na pokaz kosztem gości, to lepiej żyjcie na kocią łapę i tak się pieprzycie przed ślubem, to po co ten ślub kościelny, nie rozumiem

Popieram

zgłoś
G
Gość
2019-05-05T17:37:43 02:00, Gość:

To ja się wypowiem od strony organizatora wesela, bo za dwa tygodnie się żenię. Głównie zależy od tego, jakie Młoda Para ma podejście, tj. w jakim standardzie urządza wesele. Mój talerzyk kosztuje 240zl nie licząc napojów i alkoholu i kładę gości w 4-gwiazdkowym hotelu płacąc 125zl za osobę. 70% gości mam przyjezdnych. Średni koszt gościa na moim weselu z uwzględnieniem kosztów stałych jak np. zespół to 650 zł. Uważam, że goście powinni przynajmniej pokryć koszt zmienny bezposredni, czyli talerzyk i nocleg, więc koszt gościa bez noclegu to około 300zl a z noclegiem około 450zl. Od pary w kopercie min. 600zl - 800zl. Dopiero powyżej tego jest prezent, z którego coś zostanie.

Robisz wesele żeby Ci sie zwróciło? Żeby zarobić? Czy żeby celebrować miłość wśród rodziny i przyjaciół?

Jak Cię nie stać na takie wesele to zrob tańsze. Albo nie zapraszają tyłu osób.

Zaniedlugo pary będą chodzić i zbierać info kto ile da u na tej podstawie organizować wesele. Zenada

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3