Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Integracja jest ważna zarówno dla dzieci z autyzmem, jak i typowo rozwijających się [RUBINKOWO]

Jarosław Wadych
Uczniowie z klas integracyjnych Szkoły Podstawowej nr 31 zaprezentowali uczestnikom konferencji przedstawienie „Wiosna w czystym lesie”
Uczniowie z klas integracyjnych Szkoły Podstawowej nr 31 zaprezentowali uczestnikom konferencji przedstawienie „Wiosna w czystym lesie” Jarosław Wadych
Celem konferencji, organizowanych pod nazwą Toruńskiego Forum Integracji, jest dzielenie się szkół integracyjnych dobrymi praktykami.

Organizatorzy II Toruńskiego Forum Integracji - Szkoła Podstawowa nr 31 wraz Toruńskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli i Doradztwa Metodycznego - skupili się na dzieleniu doświadczeniem w nauczaniu dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

Placówka przy ul. Dziewulskiego 41b od ponad 10 lat specjalizuje się w pracy z osobami z autyzmem. Współpracuje ze specjalistycznymi ośrodkami w Gdańsku i Poznaniu, by doskonalić umiejętności kadry pedagogicznej i jak najlepiej prowadzić terapie. Organizuje konferencje i szkolenia dla rodziców oraz nauczycieli.

Zobacz też:

Cafe Atmosphera, ul. Panny Marii 3/3Cappucino (m) 7 złAmericano (m) 7 złCrema (m) 7 złZestaw: jedna z trzech powyższych kaw   ciasto po rabacie 13 złWybrana połka herbat i porcelany -50%

Kawiarnie - Toruń za pół ceny, Kopernik stawia połowę!

Współpraca wszystkich jest bardzo ważna

- Osoby z autyzmem nie uczą się w taki sposób jak dzieci typowo rozwijające się - mówi Anna Barwik, koordynator do spraw integracji uczniów z autyzmem w SP nr 31. - Potrzebują zaaranżowania specjalnego środowiska, aby mogły rozwijać umiejętności potrzebne im do życia codziennego, funkcjonowania w szkole wśród rówieśników i uczenia się nowych umiejętności. W procesie integracji bardzo ważna jest współpraca między kadrą, rodzicami i dziećmi. Jeśli któregoś z tych elementów zabraknie, integracja nie zafunkcjonuje. W naszych oddziałach integracyjnych dzieci mają dodatkowe wsparcie nauczyciela wspomagającego i pomocy pedagogicznej. Organizujemy regularnie zajęcia integracyjne, żeby uwrażliwiać dzieci typowo rozwijające się na potrzeby ich kolegów - nie tylko tych z autyzmem. Staramy się wyczulić, by wiedzieli, w jaki sposób pomagać, zapraszać do zabawy, rozmawiać, reagować na różne emocje naszych uczniów - czasami trudne, wynikające na #przykład z nie pogodzenia się z porażką.

Przeczytaj również:

Na pół roku przed wyborami nadal nie wiadomo, kto stanie w szranki do walki o fotel prezydenta Torunia. Kto miałby szansę pokonać Michała Zaleskiego?PRZECZYTAJCIE >>>>>>

Wybory samorządowe 2018. Kto miałby szansę pokonać Michała Z...

Rozmowy i wyjścia w grupie rówieśników

Od zeszłego roku w SP 31 funkcjonuje także Szkolne Koło Gimnazjalisty. Jest to innowacyjny projekt dla nastolatków z autyzmem i zespołem Aspergera, którzy są w grupie z uczniami typowo rozwijającymi się, mogąc od nich uczyć się rozmowy, nawiązywania relacji w sposób prawidłowy i społecznie akceptowalny. Przy okazji spędzają przyjemnie czas, gdyż na każdym spotkaniu muszą przygotowywać wspólnie posiłki, dzielić się zadaniami.

- Wychodzimy też poza szkołę na różne zajęcia, np. na kręgle, do escape roomu, na ściankę wspinaczkową - mówi Anna Barwik. - Dla naszych uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu jest to bardzo ważne! Dla niektórych spośród nich ta grupa rówieśnicza jest jedyną grupą przyjaciół bądź kolegów, z którymi mogą spędzić czas i w której czują się bezpiecznie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska