reklama

Intensywnie ćwiczysz i nie widzisz efektów? Sprawdź dlaczego

imoZaktualizowano 
123RF
Zdarza się, że nawet jeżeli nasz plan treningowy jest ułożony właściwie, po jakimś czasie przestajemy widzieć efekty. Dlaczego tak się dzieje?

Być może zbyt długo ćwiczymy według tego samego schematu. Rozpiskę powinniśmy zmieniać średnio co kilka tygodni lub gdy czujemy, że trening nie stanowi dla nas wyzwania. Czasami dobrym rozwiązaniem jest zrobienie sobie listy ćwiczeń, których nie lubimy robić, i wprowadzić kilka takich ćwiczeń do swojego planu. Unikamy ich, bo sprawiają nam największą trudność. Opuszczenie strefy komfortu może być strzałem w dziesiątkę, który da naszym mięśniom nowy impuls do rozwoju.

Znajdźmy również dla siebie partnera do treningu bądź wprowadźmy do swojego planu przynajmniej jedne zajęcia grupowe. Dzięki rywalizacji będziemy bardziej zmotywowani do wykonania większego wysiłku.

Nie przejmujmy się stagnacją treningową, lecz potraktujmyją jako sygnał do zmiany. Analizując rzetelnie nasze nawyki, możemy szybko wyeliminować błędy i poczynić kolejne postępy.

Często treningi nie przynoszą nam oczekiwanych rezultatów, ponieważ popełniamy błędy, z których możemy nie zdawać sobie sprawy. Jeśli jesteśmy w takiej właśnie sytuacji, zadajmy sobie kilka pytań, które pomogą nam dotrzeć do źródła problemu. Przypomnijmy sobie nasze ostatnie sesje treningowe i odpowiedzmy na pytania:

  • Czy skupiliśmy się na odpowiedniej pracy mięśni?
  • Czy nie spędziliśmy większości czasu przeznaczonego na trening na przeglądaniu portali społecznościowych?
  • Czy nie przesadziliśmy z czasem i objętością treningu, przez co nie możemy się zregenerować?
  • Czy pamiętamy o właściwym odżywianiu?

Jeżeli nie mamy sobie nic do zarzucenia, spróbujmy coś zmienić w swoim planie treningowym. Co możemy zmienić?

  • Wybrać nowe ćwiczenia bądź zmienić ich kolejność;
  • Zmodyfikować sposób łączenia ze sobą ćwiczeń;
  • Wydłużyć lub skrócić czas treningu;
  • Skorzystać z nowych sprzętów treningowych;
  • Zwiększyć lub zmniejszyć obciążenia.

Jeśli nadal nic się nie zmieni, warto zastanowić się nad konsultacją z trenerem.

ZOBACZ TAKŻE: Olga Chaińska radzi jak zacząć ćwiczyć

Wideo

Materiał oryginalny: Intensywnie ćwiczysz i nie widzisz efektów? Sprawdź dlaczego - Echo Dnia Świętokrzyskie

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3