Iść za głosem serca

Z Sydonią Ottlewską*, która zajmuje się marketingiem muzycznym i promocją takich wydarzeń, jak Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy, rozmawia Justyna NiebieszczańskaZaktualizowano 
Monika Buńkowska
Nie jestem w pełni skuteczna, jeżeli nie identyfikuję się z tym, co robię. W poprzedniej pracy czułam, że nie spełniam się do końca, ponieważ branża nie miała nic wspólnego z muzyką. A to muzyka nadaje sens mojemu życiu i pracy.

Jak to się stało, że jesteś kobietą, która się spełnia?
Mając 26 lat, dzięki znajomości języka francuskiego, trafiłam do firmy o zasięgu światowym. Pewnego dnia poznałam Christophe’a Pillet, francuskiego projektanta wnętrz, który otworzył nam drzwi na rynek francuski i międzynarodowy, a mnie dał możliwość pracy z zespołem w Paryżu. Poczułam wtedy pierwszy raz, jak to jest mieć wiatr w żaglach. Drugim ważnym wydarzeniem - związanym tym razem z moją pasją - były dni tanga w Bydgoszczy w 2009 roku. W pałacu w Ostromecku Mariusz Klimsiak, pianista i mój życiowy partner, zagrał Chopina, do którego tango zatańczył Constantin Rüger - znany na świecie nauczyciel tanga argentyńskiego. To było dla mnie niesamowite przeżycie. W końcu rok temu, dzięki kilku inspirującym szkoleniom, podjęłam decyzję o odejściu z etatu i założeniu własnej firmy. Chciałam zająć się promocją muzyki klasycznej i muzyków, jako dobra luksusowego dla nas wszystkich. Zajmuję się marketingiem związanym z muzyką i pracuję nad wizerunkiem i tożsamością marek muzyków i wydarzeń. Jednym z największych projektów, który prowadzę, jest Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy - jest wśród 10 najważniejszych konkursów pianistycznych na świecie. Pracuję na tym, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o nim i czerpało radość z tego, że odbywa się w naszym mieście.

Biznes i muzyka? Pewnie niejeden wątpi, czy na tym da się zarobić na chleb.
Biznesowi i kulturze jest po drodze, bo korzyści są po obu stronach. Klasyczny sponsoring odchodzi do lamusa, a marketing kultury polega przede wszystkim na budowaniu wysokiej klasy partnerstwa. Konkurs im. Paderewskiego to maszyna marketingowa, dzięki której nie tylko firma jest lepiej widoczna lokalnie, ale i na arenie międzynarodowej. Tak buduje się dzisiaj silne marki - łącząc kulturę i biznes, i właśnie tym się zajmuję, zarabiając na życie.

Jak to jest odejść z dobrego etatu?
Odejście z dobrego etatu, z firmy, gdzie odnosiłam sukcesy, nie było łatwe. Co mi pomogło? Przede wszystkim nie podjęłam tej decyzji pochopnie. Moim kołem ratunkowym było przeprowadzanie tej zmiany stopniowo. Najpierw przeszłam na pół etatu i zaczęłam szukać klientów, którzy pozwoliliby mi przeżyć. Wiedziałam, że muzyka to trudny temat, jeżeli chodzi o zarabianie pieniędzy. Decyzję podejmowałam rok, ale kiedy ją podjęłam, to pozostało tylko przejść do realizacji. Bardzo ważne było dla mnie wsparcie partnera i rodziny.

Oprócz planowania, jak można jeszcze się do tego przygotować?
Wydaje mi się, że kluczem jest rozwój osobisty. Każdy ma szansę wykorzystywać swoje talenty i odkryć swoją pasję. Polecam książki, które poruszają to zagadnienie. Szczególnie zachęcam do sięgnięcia po „7 nawyków skutecznego działania - inspirujące lekcje doskonalenia wewnętrznego i twórczych relacji” Stephena Coveya. Uczestnictwo w szkoleniach było odpowiedzią na moje uczucie głodu i ogromnego pragnienia, aby rozwijać się w kierunku, jaki nakazywało mi moje serce.

Obie wiemy, że wartości i misja to w życiu podstawa. Odkodowanie ich pozwala nam żyć pełną piersią i podejmować dobre decyzje. Jaka wartości kierowała Tobą przy przeprowadzaniu zmian w swoim życiu?
Autentyczność. Autentyczność jest mi najbliższa. Nie jestem w pełni skuteczna, jeżeli nie identyfikuję się z tym, co robię. W poprzedniej pracy czułam, że nie spełniam się do końca, ponieważ branża nie miała nic wspólnego z muzyką. A to muzyka nadaje sens mojemu życiu i mojej pracy. Jestem w niej zakochana. Słucham radia z muzyką klasyczną. Mój partner jest pianistą i mam ten przywilej, że w moim domu bywa jak w najlepszej sali koncertowej na świecie. Z tym wyjątkiem, że pianista gra tylko dla mnie. To niebywały luksus i szczęście!

A co robisz, gdy jest smutno, gdy energia spada do zera, gdy ręce opadają? Masz jakąś magiczną pigułkę?
Mam muzykę. Muzyka mnie inspiruje. Dużo słucham Chopina, np. mój ukochany Nokturn Es-dur nr 2 op. 9 lub Walc cis-moll op. 64 nr 2. Na duchu zawsze podnosi mnie Koncert fortepianowy f-moll Chopina, a III Koncert fortepianowy Rachmaninowa dodaje mocy. Polecam!

*Sydonię Ottlewską i Justynę Niebieszczańską

połączyła muzyka i wspólne zainteresowania: pisanie, autentyczność w życiu i biznesie. Sydonia specjalizuje się w marketingu kultury. Promuje muzyków i wydarzenia, takie jak Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny w Bydgoszczy. Pierwszy raz spotkały się na coffee PR. Justyna jako specjalista public relations uprawia je od kilku lat spotykając się na rozmowach z osobami zainteresowanymi PR i komunikacją. www.justynaniebieszczanska.pl

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Materiał oryginalny: Iść za głosem serca - Express Bydgoski

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3