Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak nie dać się nabrać i nie ujawnić swoich danych osobowych

Mariola Lorenczewska
Luiza Chmielewska w czasie redakcyjnego dyżuru. Pytań do naszej ekspertki nie brakowało
Luiza Chmielewska w czasie redakcyjnego dyżuru. Pytań do naszej ekspertki nie brakowało Filip Kowalkowski
W przyszłym tygodniu, 15 marca, obchodzić będziemy Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji zaprosiliśmy Czytelników do udziału w redakcyjnym dyżurze. Była okazja, by zapytać na przykład o to, w jakich sklepach można oddać zakupiony towar.

Na pytania Czytelników odpowiadała Luiza Chmielewska, naczelniczka Wydziału Prawno - Organizacyjnego i Ochrony Konsumentów Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej.

Nigdy nie oddzwaniają

- Mam taki problem: zamówiliśmy drzwi. Do połowy lutego miały być zamontowane, a dotąd ich nie mam - tłumaczy nasza Czytelniczka.- Panowie nie odbierają ode mnie telefonów, informują tylko, że są w drodze. Nigdy nie oddzwaniają. Wcześniej wpłaciłam zaliczkę, 500 złotych.

Zobacz także: Co wiesz o znanych toruniankach? [QUIZ]

Luiza Chmielewska zapytała naszą Czytelniczkę o kilka spraw, m.in. o to, czy termin wykonania usługi został wpisany do umowy. Okazało się, że tak.

- Proszę, aby pani wezwała tego przedsiębiorcę do wykonania umowy - radziła Luiza Chmielewska. - I nie kontaktowała się już z nim telefonicznie. Proszę to wezwanie wysłać listem poleconym lub listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. To będzie podstawa do działania.

To one wpływają na życie Torunia

Nasza ekspertka podkreślała, że konsument, który kupił coś podczas pokazu, może zwrócić towar, ale musi to zrobić w ciągu 14 dni. Starsi klienci przyzwyczajeni są do możliwości oddania towaru, także tego kupionego w sklepie.

Zwroty towarów

- Kupiłam pralkę. Zareklamowałam ją - twierdziła Czytelniczka. - Źle odwirowuje pranie. Mojej reklamacji, niestety, nie przyjęto.

Zobacz także: Dlaczego u nas paliwa są droższe?

O tym, czy pralka, której właścicielką jest nasza rozmówczyni, jest wadliwa, przesądzać nie możemy - od tego są eksperci. Oddać towar można wtedy, gdy... - Kiedy został kupiony w sklepie internetowym, na pokazie lub z katalogu wysyłkowego, czyli w takich miejscach, w których nie można było dokładnie sprawdzić jego jakości i porównać go z innymi, podobnymi - tłumaczy Luiza Chmielewska. - Natomiast jeśli kupujemy w sklepie stacjonarnym to nie mamy możliwości zwrotu towaru, chyba, że przedsiębiorca taką zasadę przyjmuje.

W ramach obchodów Światowego Dnia Konsumenta Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlówek przygotował eksperckie dyżury. W Toruniu odbędą się 14 i 15 marca.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska