Pani Gabriela z Rubinkowa (prosi, by jej nazwisko zachować do wiadomości redakcji), w połowie stycznia trafiła do szpitala na planowy zabieg ortopedyczny. Wraz z piżamą, kapciami i kosmetykami wzięła ze sobą również smartfona. To oczywiste, chciała być w stałym kontakcie z bliskimi. Nie przypuszczała jednak, że to właśnie telefon tak bardzo zatruje jej życie w szpitalu.
Zobacz także: Groźnie wyglądające zdarzenie na ul. Podgórskiej w Toruniu. Ucierpiał samochód i barierki
Chodziło o umowę
Już pierwszego dnia pobytu na szpitalnym oddziale komórka pani Gabrysi odzywała się kilkanaście razy. Dzwonił mąż, córka i sąsiadka. Sześć połączeń, których nasza Czytelniczka nie odebrała, pochodziło z nieznanych jej numerów komórkowych i stacjonarnych.
- Następnego dnia zdarzyło się to samo, ale wtedy już odebrałam jeden z tych telefonów. Okazało się, że dzwoni przedstawiciel platformy telewizyjnej, z której usług korzystam. Chodziło o przedłużenie umowy, która kończy mi się dopiero w marcu - opowiada nasza Czytelniczka. - Powiedziałam, że mam jeszcze czas, że nie jestem w stanie podjąć teraz żadnej decyzji, bo następnego dnia mam operację. Pan przeprosił i powiedział, że będą dzwonić później.
Niestety, deklaracja pracownika platformy telewizyjnej nie miała nic wspólnego z rzeczywistością. Telefony dzwoniły każdego dnia. W dniu operacji pani Gabriela miała na swojej komórce osiem nieodebranych połączeń z nieznanych numerów. W sumie przez 10 dni jej pobytu w lecznicy, przedstawiciele dostawcy telewizji próbowali się z nią skontaktować 64 razy.
Usunąć u źródła
Pani Gabriela jest oburzona tym, że w tak nachalny sposób zakłócano jej spokój podczas choroby.
- Do końca mojej umowy były wtedy pond dwa miesiące, a więc sprawa nie była w żaden sposób pilna - mówi kobieta. - Wytłumaczyłam w jakiej jestem sytuacji, ale nie dotarło. Po powrocie do domu złożyłam przez internet skargę na działanie pracowników firmy.
Niechciane, nachalne telefony to wciąż plaga. Dzwonią do nas telemarketerzy próbujący wciskać pościel, garnki czy zapraszający na badania lekarskie.
Walcząc z nimi można skorzystać z aplikacji blokującej numery. Jest ich sporo i zazwyczaj są bezpłatne. Połączenie z danego numeru po dodaniu go do czarnej listy jest całkowicie blokowane. Skutecznym sposobem jest też żądanie usunięcia naszych danych. Najpierw jednak telemarketer musi udzielić informacji w imieniu jakiego podmiotu się kontaktuje i skąd ta firma ma nasze dane. To pozwoli usunąć je u źródła.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?