Jak składać reklamację, by nie zostać bez pieniędzy i bez butów

Paulina Błaszkiewicz
Paulina Błaszkiewicz
Pan Zygmunt Hibner przestaje wierzyć w to, że dostanie zwrot gotówki za reklamowane buty
Pan Zygmunt Hibner przestaje wierzyć w to, że dostanie zwrot gotówki za reklamowane buty Grzegorz Olkowski
Nasz Czytelnik od ponad trzech miesięcy walczy ze znaną firma obuwniczą o uznanie reklamacji i nie widzi szans na pozytywne zakończenie całej sprawy. Miejski rzecznik konsumentów radzi uzbroić się w cierpliwość i podpowiada, jak składać dobrą reklamację.

[break]
Pan Zygmunt 10 listopada 2015 roku kupił zimowe buty w jednym z popularnych sklepów obuwniczych w toruńskiej galerii handlowej przy ul. Żółkiewskiego.

- Wydałem na buty 200 złotych. Podczas pierwszego wyjścia w nich zdarłem sobie skórę pięty- przepraszam za wyrażenie- do ,,żywego mięsa”. Kilka dni później reklamowałem obuwie w sklepie żądając wymiany na nowe lub zwrotu gotówki. 30 listopada 2015 roku zostałem poinformowany, że moja reklamacja nie została uznana a powodem jest ,,nienależyty dobór obuwia do stopy”. Sprawę przekazałem do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Toruniu, który zainterweniował. Efekt jest taki, że moje obuwie zostało naprawione, ale kiedy je odebrałem zauważyłem na lewym bucie plamę, której wcześniej nie było - relacjonuje Zygmunt Hibner.

Ile można czekać?

Mężczyzna nie odebrał obuwia ze sklepu i tym razem zażądał już tylko zwrotu gotówki. Jego odwołanie od naprawy miało zostać zaopiniowane do 8 lutego, ale do dziś nie ma żadnej odpowiedzi w tej sprawie.

- Zakupiłem zimowe buty trzy miesiące temu. Zima się kończy a ja nie mam butów , pieniędzy ani nadziei na pozytywne zakończenie całej sprawy z reklamacją. Bulwersująca jest postawa kierownictwa firmy obuwniczej, dla której nie liczy się klient a jedynie przepływ gotówki. Takie sprawy jak moja przeciągają się maksymalnie do ostatniego dnia, a efekt jest taki, że jedno naprawią, a drugie zepsują. Podejrzewam, że bez interwencji Miejskiego Rzecznika Konsumentów wszystko skończyłoby się na odrzuceniu reklamacji- dodaje pan Zygmunt

Liczy się przyczyna

Jak dowiedziały się „Nowości” reklamacja obuwia pana Zygmunta została za pierwszym razem odrzucona, ponieważ została... źle napisana. Co w niej było nie tak?

Trzeba zwracać uwagę na to, co piszemy w reklamacji. Pamiętajmy, o tym , by skupiać się na przyczynach. - Bożena Sawicka

- Konsument jako powód reklamacji podał to, że zdarł sobie skórę. W związku z tym otrzymał odpowiedź ze strony sklepu, że źle dobrał obuwie. Trzeba zwracać uwagę na to, co piszemy w reklamacji. Pamiętajmy o tym, by skupiać się na przyczynach, a nie skutkach. W tym przypadku przyczyną jest np. nieodpowiednia jakość materiału, z którego zakupione przez mężczyznę obuwie zostało wykonane. Gdyby materiał był dobry, to nie byłoby skutków w postaci otarcia naskórka- tłumaczy Bożena Sawicka z Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Toruniu.

Jaką wadę ma towar?

Rzeczniczka podkreśla, że konsumenci bardzo często popełniają podobne błędy we wnioskach reklamacyjnych.

Piszą na przykład, że obuwie przecieka. Tak przecież może się stać. Inaczej jest w sytuacji, gdy kupiliśmy obuwie wodoodporne. To istotne szczegóły, jeśli chcemy reklamować zakupiony towar. Dla sprzedawcy liczy się konkretna wada towaru, który sprzedaje, a nie to co się z nim dzieje.

- Jeśli but przecieka, to widać to również na materiale, z którego jest wykonany dlatego piszmy o tym, co widzimy. Jeśli chodzi o terminy reklamacji, to wszystko zależy od regulaminu sklepu bądź sprzedawcy. Czasami na rozpatrzenie reklamacji czeka się dwa tygodnie lub miesiąc, a czasami kilka dni- dodaje Bożena Sawicka.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
22 marca 2016, 11:12, Lita:

Wiadomo co to za firma miałam podobna sytuacje .Nieprawda jest ze klient napisze wadliwie formularz relkamacji to jej nie uznaja.W moim formularzu napisałam ze materiał z którego zostały wykonane buty był wadliwy i także rozpatrzono negatywnie.Podano absurdalny powód że powinnam przy zakupie wiedziec jaki to materiał i czy nie ulega scieraniu podczas noszenia hehe

W takiej sytuacji nie ma co się zastanawiać tylko od razu isć do rzeczoznawcy. Z mojego doświadczenia mogę polecić Rzeczoznawców Maj, już nie raz pomogli mi uporać się z problematycznymi sprzedawcami.

G
Grzegorz

Bo w Polsce jest dziadostwo i pseudorzeczoznawcy

M
Marta

Kupilam buty w ccc po miesiecu pekly MI czy moge zglosic reklamacje w sklepie

C
Carrie

Mam tak samo. Nie chcą mi reklamować butów. Kazano mi kupić wkładki. Tak zrobiłam. I nadal mam buty w których ledwo doszłam do domu bo już nie miałam skóry na piętach po raz enty!

L
Lita

Wiadomo co to za firma miałam podobna sytuacje .Nieprawda jest ze klient napisze wadliwie formularz relkamacji to jej nie uznaja.W moim formularzu napisałam ze materiał z którego zostały wykonane buty był wadliwy i także rozpatrzono negatywnie.Podano absurdalny powód że powinnam przy zakupie wiedziec jaki to materiał i czy nie ulega scieraniu podczas noszenia hehe

d
dani

A wystarczylo, aby klient kupil sobie wkladki do butow,wtedy nie otarlby sobie piet, prosty, wyprobowany sposob.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3