- Na decyzję o przeprowadzce miało wpływ kilka czynników: bliskość przyjaciół i rodziny, ale też cisza, spokój oraz położony nieopodal las. JAR to szybko rozwijająca się dzielnica. Nie przeprowadziłam się tu ze względu na panującą opinię o modzie na JAR. Gdy wybierałam swoje mieszkanie, to właśnie oferta na JAR-ze przekonała mnie najbardziej – mówi Monika Madecka, która mieszka w tym miejscu od września 2019 roku.
Na atrakcyjność oferty oraz tereny zielone zwraca również uwagę Sławomir Bereziak.
- Mieszkania na JAR-ze zakupione od spółdzielni MSM są budowane pod nadzorem sprawdzonych inspektorów, co więcej cena mieszkania za metr jest bardzo atrakcyjna. Bardzo dużym plusem tej okolicy jest też bliskość terenów zielonych. Las mam pod samym blokiem.
Z kolei Ada Wajs, która na JAR przeprowadziła się w czerwcu 2019 roku, przyznaje, że głównym powodem, dla którego wybrała mieszkanie właśnie w tej dzielnicy, była cena. – Przekonało mnie też zapewnienie, że JAR będzie samowystarczalnym osiedlem.
JAR faktycznie staje się samowystarczalnym osiedlem. W 2017 powstał tam pasaż handlowy Polna Park. Mieszkańcy mogą w nim zrobić zakupy – zarówno te spożywcze, jak i drogeryjne czy apteczne, a także skorzystać z usług kosmetyczki, dewelopera, kwiaciarni bądź krawca. W pasażu znajduje się również agencja podróży, kancelaria prawna, biuro rachunkowe, klinika stomatologiczna oraz restauracja. Co więcej, w 2018 roku na osiedlu otwarto przedszkole. W okolicy działa też szkoła języka angielskiego.
Czego zatem brakuje mieszkańcom JAR-u? Co zmieniliby w swoim otoczeniu?
- Mieszkam na końcu JAR-u, przydałby się przy pętli jakiś dyskont – mówi Ada Wajs. O sklepie wspomina także inna mieszkanka JAR-u. - Brakuje mi jakiegoś większego sklepu na końcu JAR-u oraz linii tramwajowej – przyznaje Monika Madecka.
Warto zaznaczyć, że planowana linia tramwajowa łącząca JAR z centrum i innymi dzielnicami Torunia ma powstać do 2022 roku.
Mimo tego że od lutego wybrane kursy autobusów linii nr 10 i 20 zostały wydłużone do pętli przy ulicy Fortecznej, okazuje się, że to komunikacja miejska stanowi największy problem JAR-u. Wszyscy rozmówcy zwracają uwagę na tę uciążliwość.
- Komunikacja miejska pozostawia wiele do życzenia. Słyszałam, że została złożona propozycja przedłużenia linii nr 15. Myślę, że to ułatwiłoby komunikację z innymi częściami miasta – twierdzi Ada Wajs. Przedłużenie linii nr 15 rozwiązałoby problem, o którym wspomina także pan Sławomir Bereziak. - Brakuje dobrego połączenia JAR-u z ul. Gagarina. Podróż dwoma autobusami jest dość kłopotliwa i zajmuje dużo czasu.
Jakie plany ma miasto wobec osiedla JAR? Oprócz wspomnianej pętli tramwajowej w 2022 ma się rozpocząć budowa szkoły podstawowej. Koszt inwestycji wyniesie ok. 37 mln złotych. Cały czas trwa również budowa Domu Parafialnego z kaplicą. W dalszej perspektywie na rogu ulicy Watzenrodego i Grassera ma powstać kościół św. Andrzeja Apostoła według projektu hiszpańskiego architekta Miguela Angela Diaza.
A jeszcze w tym roku mieszkańcy będą się cieszyć z nowych terenów rekreacyjnych. W planie znalazł się amfiteatr, wybiegi dla psów, plac zabaw dla dzieci i siłownia zewnętrzna. Ale to jeszcze nie wszystko. Na JAR-ze ma również powstać górka saneczkowa, stoły do ping-ponga i urządzenia do street-workoutu.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?