Kara dla Biedronki. 60 mln zł za wprowadzanie w błąd klientów. UOKiK: "To nieuczciwą praktyka rynkowa!" [27.04.2021]
Kara dla Biedronki. 60 mln zł za wprowadzanie w błąd klientów. UOKiK: "To nieuczciwą praktyka rynkowa!"
Kara dla Biedronki. Za co?
Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte w maju 2020 roku między innymi po potwierdzających takie praktyki kontrolach Inspekcji Handlowej.
Zobacz koniecznie: Tak wygląda Czarnobyl 35 lat po katastrofie!
[cyt]- Rzetelna informacja o oferowanych produktach to podstawowy obowiązek przedsiębiorcy i niezbywalne prawo konsumenta. Tymczasem w sklepach Biedronka konsumenci chcący kupić polskie ziemniaki, pomidory czy jabłka byli często wprowadzani w błąd. Nasze postępowanie wykazało, że w wielu przypadkach informacje na wywieszkach różniły się od tych na opakowaniach zbiorczych czy w dokumentach dostawy. Naruszenia te miały charakter systemowy i długotrwały. Dlatego nałożyłem na Jeronimo Martins Polska ponad 60 mln zł kary – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.[/cyt]