Kierowcom w Toruniu przeszkadza nie tylko mylne oznakowanie

Bartłomiej Makowski
Adam Zakrzewski
Wiele kontrowersji wzbudzają autobusy na przystankach przy ulicy Gagarina. Brak zatoczek utrudnia życie kierowcom.

Przypomnijmy: od kiedy funkcjonuje nowe torowisko dla tramwaju nr 1 na Bielany, razem z nowymi przystankami tramwajowymi powstały też nowe przystanki dla autobusów. Przy czym zrezygnowano z zatoczek autobusowych. Pojazd staje po prostu przy przystanku, na jezdni.

- Autobusu nie ma jak wyprzedzić, bo zajmuje cały pas ruchu, a przy przystanku na jezdni jest podwójna linia ciągła, której, jak wiadomo, nie można przekraczać - skarży się pan Jacek, kierowca.

Zastosowane rozwiązanie miało upłynnić ruch autobusów: pojazdy nie muszą ponownie włączyć się do ruchu, jak to miało miejsce po wjechaniu w zatoczkę. W praktyce, za autobusami, w godzinach szczytu tworzy się sznur aut.

Zalety zatok wylicza Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy: „Zatoki autobusowe są jednym z podstawowych elementów podnoszących bezpieczeństwo na drodze. Piesi oczekujący na autobus stoją na peronie oddalonym od krawędzi pasa ruchu. Ryzyko potrącenia przez samochód jest znikome. Na zatokach korzystają też kierowcy, którzy nie muszą zatrzymywać się za autobusem lub wykonywać manewru omijania go” - można wyczytać w informacji z ZDW w Bydgoszczy.

Sytuacja ma się poprawić po planowanej przebudowie Gagarina.

- Będzie szerzej i kierowcom łatwiej będzie ominąć autobus, problem powstających za autobusami korków powinien wtedy zniknąć - mówi Piotr Reich, rzecznik toruńskiego MZK.

Przypomnijmy, że przetarg na przebudowę ulicy Gagarina, Krzemienieckiej i Wileńskiej daje zwycięzcy (Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A.) czas na realizację inwestycji do 31 maja 2015 roku.

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jo

Byle była to prawda, ze po remoncie bedzie można w łatwy i niekolizyjny sposób wyprzedzić autobus. Gorzej będzie jeśli z tych zapowiedzi wyjdą nici i bedzie tak samo. Wtedy kompromitacja mzd będzie totalna.

a
awg

W rzeczywistości zatoki budzą kontrowersje i są miejsca na świecie, gdzie się od nich odchodzi np. na rzecz tzw. antyzatok. Coś takiego lepiej służy wygodzie i bezpieczeństwu pieszych niż zatoki, w praktyce jest też korzystne dla zbiorkomu. W Toruniu na Sienkiewicza zbudowane są na tej zasadzie nowe przystanki tramwajowe. Inna sprawa jednak, że na dość ruchliwej i w dodatku pociętej skrzyżowaniami i wyjazdami z parkingów ulicy jak Gagarina powodowałoby to raczej chaos, a wziąwszy pod uwagę porażkową komunikację miejską w Toruniu trudno z czystym sumieniem zachęcać do korzystania z niej...

Dodaj ogłoszenie