Kliencie, proszę podać swój kod pocztowy

Zbigniew Juchniewicz
W dużych sieciach handlowych co pewien czas są przeprowadzane badania ankietowe wśród klientów, mające dać odpowiedź na pytanie, skąd ludzie przyjeżdżają na zakupy.

W dużych sieciach handlowych co pewien czas są przeprowadzane badania ankietowe wśród klientów, mające dać odpowiedź na pytanie, skąd ludzie przyjeżdżają na zakupy.

I chociaż nie jest tajemnicą, że w dużej części klientami toruńskich sklepów wielkopowierzchniowych - jak się to górnolotnie określa - są mieszkańcy okolicznych miejscowości, to jednak dokładna wiedza jest potrzebna chociażby do określenia miejsc dystrybucji gazetek reklamowych poszczególnych hipermarketów.

W toruńskim Carrefourze powiedziano nam, że jakiś czas temu takie ankiety były przeprowadzane, jednak obecnie marketingiem zajmuje się centrala firmy i tylko tam są znane szczegóły takich badań. Pewne jest, że w każdy dzień weekendu sklep w Centrum Handlowym „Bielawy” jest odwiedzany przez około 10 tysięcy osób. Jednak w okresach przedświątecznych tak liczba znacznie wzrasta.

Zakupowa geografia

<!** reklama>Podobnie jest też w innych sklepach wielkopowierzchniowych, bo samo ich odwiedzanie przez klientów, to jeszcze nie wszystko. Handlowcy znając miejsca, z których przyjeżdżają do nich klienci, są w stanie nawet „dopasować” ofertę handlową, skusić niższą ceną paliwa na własnej stacji, czy w inny sposób zachęcić do ponownych odwiedzin marketu.

Objazd po galeriach

Już nawet pobieżna obserwacja tablic rejestracyjnych samochodów stojących na parkingach przez supermarketami daje wiele odpowiedzi. Przed Centrum Handlowym Bielawy najczęściej widzimy rejestracje z Lipna, Rypina, Włocławka. Natomiast przed Realem przy ulicy Grudziądzkiej więcej jest rejestracji z Chełmna, Unisławia czy z Łubianki. Jednak ta geografia znika w weekendy, gdy przyjezdni spędzają cały dzień w Toruniu, objeżdżając wszystkie galerie handlowe w Toruniu.

W przypadku mieszkańców Torunia ta wiedza, z jakich dzielnic najczęściej przyjeżdżają klienci, jest potrzebna choćby do wprowadzenia korekty tras bezpłatnych autobusów, czy też godzin ich kursowania.

Nie jest też chyba dla nikogo tajemnicą, że dla supermarketów z materiałami budowlanymi czy oferującymi elementy wyposażenia wnętrz, największą grupą potencjalnych klientów są osoby budujące domy czy je wykończające w miejscowościach podtoruńskich. W tym przypadku oferta handlowa łączy się z bezpłatnym albo znacznie tańszym transportem zakupionych materiałów.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie