Pani Magda zadzwoniła do redakcji „Nowości”, ponieważ nie widziała już żadnej innej możliwości. Od około roku nie otrzymuje faktur za energię elektryczną od swojego operatora.
- Ostatni raz zapłaciłam rachunek za energię w maju ubiegłego roku. Co teraz mam z tym wszystkim zrobić - pyta klientka Energi.
Pani Magda do tej pory wywiązywała się z obowiązku płacenia za prąd.
- W momencie kiedy wina leżałaby po mojej stronie, z pewnością Energa naliczyłaby mi odsetki. Zawsze staram się płacić za wszystkie rachunki w terminie - dodaje.
Czytaj też: Wypadek na moście w Toruniu
Nasza Czytelniczka dzwoniła także na infolinię Energi, ale to też nic nie dało.
- Mimo, że wytłumaczyłam swoją sytuację, to do dziś nic nie zrobiono w tej kwestii. Zresztą co mogą zrobić te młode i często bardzo niekompetentne osoby odbierające telefony w infolinii operatora - podkreśla.
- Rzeczywiście do biura rzecznika konsumentów zgłaszają się osoby, które informują nas o braku faktur za energię - mówi Bożena Sawicka, miejski rzecznik konsumentów w Toruniu. Dodaje też, że Urząd Regulacji Energetyki prowadzi postępowanie w tego typu sprawach i wszelkie skargi należy kierować właśnie do niego.
Zobacz też
- Konsument może również zwrócić się do miejskiego rzecznika konsumentów o pomoc. Często zdarza nam się występować w sprawie klientów operatorów energetycznych - podkreśla Bożena Sawicka.
Energa często tłumaczy opóźnienia związane z rachunkami za prąd zmianami w systemie informatycznym oraz wymianą liczników.
- Stąd też wynika ten wydłużony okres otrzymywania faktur przez klientów. Energa zawsze rozkłada okres spłaty zaległych faktur na okres pół roku. Jednak trzeba przyznać, że brak otrzymywania faktur jest z pewnością uciążliwy dla poszczególnych klientów - dodaje Sawicka.
Czytaj też: Dramatyczne wypadki przy pracy. Od początku roku zginęło już 8 osób
Urząd Regulacji Energetyki, czuwający nad przestrzeganiem prawa energetycznego doradza składanie koniecznie pisemnych reklamacji. Firma ma 14 dni na odpowiedź, jeśli tego nie zrobi, możemy domagać się bonifikaty za spóźnienie, jednak tylko w rozpatrywaniu reklamacji.
Warto także zajrzeć do umowy zawartej z firmą. Kwestie związane z wystawianiem faktur powinny być w niej doprecyzowane. Prawo energetyczne zobowiązuje do uwzględnienia m.in. sposobu prowadzenia rozliczeń oraz odpowiedzialności ze niedotrzymanie warunków.
Klientom z Torunia pomocy udziela oddział terenowy Urzędu Regulacji Energetyki w Poznaniu.
Zobacz też
INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju (28.04.-04.05. 2017)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?