Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kobiety Trumpa. Jak wygląda ich życie u boku prezydenta, miliardera i playboya?

fragment książki
AFP/EAST NEWS
Wielu Amerykanów wydaje się czerpać inspiracje ze swoich wyobrażeń na temat skupionych wokół Trumpa kobiet. Mimo że chodzi o panie, które noszą ubrania z cekinami, mają sztuczne piersi, zapisują się na zabiegi poprawiające kształt nosa - pisze Nina Burleigh, dziennikarka.

Bogacze różnią się od ludzi takich jak ty i ja, ale Donald Trump różni się od przeciętnego bogacza. Jego życie emocjonalne można opisać jako szereg transakcji, a jego namiętności biorą się raczej z pragnienia zemsty i aprobaty aniżeli z miłości. Ma wiele zabawek, lecz wydaje się nie czerpać osobistej satysfakcji z posiadania swoich łodzi, prywatnych samolotów i eleganckich apartamentów. Przedmioty są dla niego dekoracjami pomagającymi w prowadzeniu biznesu. W podobny sposób traktuje kobiety.

Aby dopasować się do okoliczności, Królowe Trumplandii żyją w świecie zbudowanym ze zwierciadeł - dosłownie i metaforycznie. Mogą wyjść na zewnątrz tylko wtedy, gdy uważnie przyjrzą się swojemu odbiciu. Obraz widziany w lustrze do nich powraca za sprawą paparazzi i wszystkich innych ludzi, którzy bezustannie obserwują je przez obiektywy aparatów fotograficznych. Potem wszystko to widzą w materiałach publikowanych z internecie. Podrygują w świetle ruchomych lamp dyskotekowych, a lśniące marmurowe ściany i podłogi w nieskończoność powielają ich odbicie.

Zwierciadła. Kamery. Styliści czerpiący inspirację z magazynów i katalogów modowych pomagają zmienić Królowe Trumplandii w ideały, które można zobaczyć w czasopismach i na reklamach wiszących na Times Square. Kobiety te są przedłużeniem marki Trumpa, więc ich działania i wypowiedzi w żaden sposób nie oddają rzeczy, które zwykli obywatele uważają za prawdziwe.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza dama USA z dalekiego kraju. Kim jest Melania Trump [ZDJĘCIA] [SYLWETKA]

Królowe Trumplandii dysponują jednymi z najczęściej fotografowanych kobiecych twarzy na świecie. Oczekuje się od nich tego, że będą pozowały do zdjęć. Wszystkie z nich instynktownie wysuwają jedną stopę do przodu i układają ją w taki sposób, aby palce były zwrócone lekko w bok. Jest to najpopularniejsza pozycja w katalogach modowych firmy Sears.

Królowe Trumplandii świetnie panują nad mimiką. Są w tym równie dobre jak Trump, który ogląda swoją twarz na ekranie telewizora z wyłączonym dźwiękiem. Przyglądały się własnej mimice i wyselekcjonowały niewielki asortyment min, z których korzystają w miejscach publicznych. Wiedzą bowiem o tym, że ich twarze pomagają budować wizerunek marki. Od kilku dekad są integralnym elementem świata amerykańskich tabloidów, a dziennikarze używają wobec nich specyficznego słownictwa. Ich pierścionki z diamentami są „olśniewające”. Ich wygląd jest „gorący”. Należą do grupy kobiet, które noszą ubrania pokryte cekinami, mają sztuczne piersi, zapisują się na zabiegi poprawiające kształt nosa i używają tuszu do rzęs. Tego rodzaju osoby często bywają obiektem żartów i są znane z tego, że są znane. Z łatwością można by zlekceważyć ich istnienie - wielu ludzi zresztą tak właśnie robi.

Inni jednak ich nie ignorują, a wręcz wydają się czerpać inspiracje ze swoich wyobrażeń na temat Trumpa i skupionych wokół niego kobiet.

Ivana (pierwsza żona Trumpa - przyp. red.) jest nowobogacką kapitalistyczną wersją Tammy Faye Bakker (amerykańska piosenkarka specjalizująca się w piosenkach o tematyce religijnej, boleśnie przeżyła rozwód swoich rodziców - przyp. red.). Obydwie w tym samym okresie przechodziły przez rozpacz spowodowaną rozwodem.

Marla (druga żona Trumpa - przyp. red.) na zawsze zostanie zapamiętana jako panna młoda w sukni ślubnej stojąca z nożem w dłoni przed wspaniałym tortem weselnym. Wkrótce jednak powróciła do rzeczywistości, w której nosiła odzież poporodową i robiła zakupy w Mall of America.

Mała Ivanka (córka Trumpa - przyp. red.) uzyskała wykształcenie w najlepszych szkołach i zdobyła popularność dzięki marce swojego ojca. Idealnie nadaje się do prowadzenia biznesu i pozowania do zdjęć. Gdyby Caroline Kennedy przyszła na świat w rodzinie Kardashianów, prawdopodobnie byłaby kimś w rodzaju Ivanki

Melania (trzecia żona Trumpa - przyp. red.) jest natomiast enigmatyczną boginią, która pojawiła się w stroju kąpielowym w czasopiśmie „Sports Illustrated”. Wygląda tak, jakby żyła w reklamie Lexusa albo BMW - w reklamie, w której samochód i kobieta są symbiotycznie połączeni na długim podjeździe przed ogrodzoną rezydencją udekorowaną palmami.

Światła. Kamera. Marka. Ich imiona i nazwiska pojawiają się na biżuterii, kremach i hotelowych salonach odnowy, a także na kanałach z telezakupami i w programach w telewizji Lifetime. Widnieją również na liniach „niedrogich” ubrań i butów, które są produkowane w Chinach, ale czasem odnoszą większy sukces niż oryginalna odzież włoska.

„Zadbajcie o wygląd”, mawiają w telewizji i internecie. Wiele kobiet próbowało i wciąż próbuje stosować się do ich porad. W latach dziewięćdziesiątych ludzie mogli siedzieć w swoich domach na kanapie i za pośrednictwem nowo powstałego kanału z telezakupami kupić za 79,99 dolarów ażurową bluzkę z serii „House of Ivana” wykonaną ze sztucznego jedwabiu i wyglądającą „rrrrromantycznie”.

Ivana przez kilka tygodni w miesiącu spędzała cztery lub pięć godzin dziennie na krześle przed kamerą. W dobre dni udawało jej się zarobić 200 tysięcy dolarów w ciągu godziny. Jedno pokolenie później możemy skorzystać z internetu i bez wychodzenia z domu kupić bardzo podobną kolekcję ubrań stworzoną przez Ivankę Trump - córkę Ivany.

CZYTAJ TAKŻE: Warszawa: Melania Trump oczarowała Polaków [ZDJĘCIA] W Polsce gościła też Ivanka Trump

Przed rozpoczęciem kampanii wyborczej Donalda mogliśmy również zajrzeć na stronę melaniatrump.com i zamówić z niej bransoletki lub naszyjniki ozdobione niedrogimi klejnotami, które redaktor działu modowego w „New York Timesie” nazwał kiedyś „Ludwikiem XIV jadącym przez Atlantic City”. Na stronie znajdowała się informacja o tym, że krem do twarzy o nazwie Melania Trump Caviar Complete C6 został stworzony „dzięki intensywnej współpracy z należącym do Melanii laboratorium badawczym, w którym naukowcy odkryli, że tajemnica przeciwdziałania starości może zostać wyjaśniona za pomocą trzech czynników tworzących tzw. piramidę starzenia”. Owe trzy elementy piramidy starzenia były następujące: „utrata substancji odżywczych, napięcie pochodzące z zewnątrz, niezdolność do wchłaniania”.

Biznes związany z dbaniem o skórę nie przyniósł oczekiwanych rezultatów. Nie jest jednak wykluczone, że marka Melanii i jej laboratorium badawcze wkrótce znów się pojawią i pozostaną na rynku przez wiele lat. Z pewnością pomógłby jej w tym fakt, że jest obecnie pierwszą damą.

Każda sprawa związana z rodziną Trumpów była na sprzedaż. Przykładem złota bransoletka za 10 800 dolarów, którą Ivanka miała na sobie podczas występu w programie 60 Minutes po wygraniu wyborów prezydenckich przez jej ojca. Podobnie było z wieloma innymi ozdobami, które nosiła podczas kampanii wyborczej - między innymi czarnymi butami na obcasie z serii Athyna, kosztującymi 89 dolarów, i zdobioną suknią futerałową wartą 138 dolarów.

Wszystkie produkty należące do marki mają przypiętą metkę z ceną, a wpływy z ich sprzedaży trafiają do kobiet Trumpa. Nie koncentrują się one jednak wyłącznie na pieniądzach. Po objęciu posady w Białym Domu rodzina Kushnerów przygotowała sprawozdanie finansowe, z którego wynikało, że produkty oznaczone marką Ivanki

Trump przyniosły zaledwie 5 milionów dolarów zysku w okresie pomiędzy styczniem 2016 roku a 31 maja 2017 roku. Znaczną część łącznego majątku netto należącego do pary stanowiły portfele akcji związane ze sztuką, technologią i nieruchomościami o łącznej wartości 800 milionów dolarów.

Jeżeli naprawdę chcecie „zadbać o wygląd” oraz macie nadprogramowe 50 tysięcy dolarów i czas na spokojną rekonwalescencję, możecie skorzystać z usług jednego z chirurgów plastycznych z Nowego Jorku, Dallas lub Palm Beach specjalizujących się w robieniu „nosa Ivanki” albo „twarzy Melanii”.

Wiemy bardzo dużo o Królowych Trumplandii. Weszły do naszej świadomości w okresie, w którym gazety wciąż miały duże znaczenie. Redaktorzy rubryk towarzyskich mieli tak wielką siłę oddziaływania, że wpływowi ludzie osobiście do nich dzwonili i informowali ich o swoich planach dotyczących współmałżonków. W magazynach nowojorskich tabloidów znajdują się zakurzone pudła pełne pożółkłych wycinków z gazet zawierających informacje o rozwodach Donalda i wielu innych kwestiach związanych z jego osobą. Materiały te zostały uznane za błahe, przez co nikt nie zajął się ich digitalizacją. Setki złożonych kartek papieru tkwią w żółtych kopertach z napisami takimi jak „Ivana 1988-89” albo „Rozwód”. Gdy się je rozprostowuje, łatwo się rozpadają. Można tam znaleźć zdjęcie Trumpów z Michaelem Jacksonem, zdjęcie Ivany z okresu przed zniknięciem jej eterycznej piękności, zdjęcie ojca Marli podczas przyjęcia w Nowym Jorku, mającego pomóc jej w „otwarciu się” na dziennikarkę Liz Smith, a także zdjęcie Marli w sukni ślubnej.

Wiemy wiele o wszystkich tych osobach i znamy wiele ich tajemnic. Dużo informacji na ich temat zapomnieliśmy i zapominamy, ponieważ pochłaniamy je w taki sam sposób jak czasopisma, które kartkujemy na fotelu w salonie kosmetycznym.

Nie zmienia to jednak faktu, że wywiady z Królowymi Trumpa, a także poświęcone im publikacje i filmy wciąż znajdują się w internecie, na serwisie eBay i na blogach, a także w autobiografiach oraz biografiach (autoryzowanych i nieautoryzowanych). Można zobaczyć je w telewizji i w serwisie YouTube, za sprawą którego ich wizerunki będą dostępne aż do końca ery elektronicznej. Pojawiają się również na Instagramie i na Twitterze. Książki napisane przez autorów widma i filmy telewizyjne dostarczają nam szczegółowych informacji. W jaki sposób te kobiety poznały swoich mężczyzn? Co jadają? Jakimi samochodami jeżdżą? Jakie ubrania noszą? O czym śnią i jakie mają marzenia? Jakimi marmurami, jakim kolorem ścian, jakimi dziełami sztuki i jakimi drogimi meblami lubią się otaczać? Znaczna część tych rzeczy jest wystawiona na sprzedaż.

AIP/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kobiety Trumpa. Jak wygląda ich życie u boku prezydenta, miliardera i playboya? - Portal i.pl

Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska