Kolejna wpadka na torach

Marcin Dutkowski
Nieudany debiut zaliczył w piątek drugi zmodernizowany skład tramwajowy. Po tym jak się popsuł, musiał zostać zepchnięty z trasy przez inny, starszy model.

Nieudany debiut zaliczył w piątek drugi zmodernizowany skład tramwajowy. Po tym jak się popsuł, musiał zostać zepchnięty z trasy przez inny, starszy model.

Do awarii doszło w piątek przed godziną 15. Tramwaj, który kilka tygodni temu wrócił do Grudziądza po przeróbkach w Mińsku Mazowieckim, nie mógł ruszyć z pętli w Tarpnie. Został więc usunięty do zajezdni, gdzie przeczekał cały weekend.

- Jeszcze nie wiemy, co się stało - powiedział nam wczoraj Paweł Maniszewski, prezes MZK w Grudziądzu. - Wystąpił problem z osprzętem elektrycznym. Komputer wykazał nieprawidłowe działanie jednego z obwodów.

<!** reklama>Wczoraj do Grudziądza przyjechał serwis z Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego z Mińska Mazowieckiego, by zająć się usterką. Jak się dowiedzieliśmy, jej usuwanie może potrwać kilka dni.

Nie jest to pierwszy problem ze zmodernizowanymi tramwajami. Skład, który przyjechał do Grudziądza we wrześniu ub.r., również nie uniknął awarii. Kilka tygodni po debiucie na grudziądzkich torach doszło w nim do zwarcia falownika, czyli urządzenia odpowiedzialnego za pracę silnika prądu przemiennego. Usterka została naprawiona w ramach gwarancji przez fachowców z Mińska Mazowieckiego.

Pasażerowie są jednak zadowoleni ze zmodernizowanych szynowców. - Nowe tramwaje są wygodne i prezentują się o wiele lepiej niż wysłużone blaszaki - ocenia pani Jadwiga, która korzysta z tego środka transportu kilka razy w tygodniu. - Szkoda tylko, że jest ich tak mało.

Dwa ostatnie wagony mają dotrzeć z Mińska Mazowieckiego w kwietniu. Na tory wyjadą po tym, jak przejdą badania techniczne i zostaną dopuszczone do ruchu. Po obecnych doświadczeniach trudno mieć nadzieję, że obędzie się bez kolejnych awarii.

Pierwotnie wszystkie zmodernizowane tramwaje miały być w Grudziądzu do 23 stycznia. Zgodnie z umową, miasto naliczyło już wykonawcy ponad 550 tys. zł kary. Najprawdopodobniej jednak kwota ta będzie niższa, gdyż według ZNTK opóźnienia wynikają m.in. ze złego stanu technicznego przekazanych przez miasto wozów oraz nieterminowej dostawy części potrzebnych do modernizacji wozów przez producentów podzespołów.

Warto wiedzieć

  • Modernizacja obejmie w sumie 6 wagonów (4 ze stanowiskiem motorniczego i 2 doczepy).

  • Inwestycja, współfinansowana ze środków europejskich, warta jest ponad 6,3 miliona złotych.

  • Gwarancja na poszczególne podzespoły wynosi od 36 do 144 miesięcy.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie