Komfortowo do węzła A1

Redakcja
W Lisewie powstaje węzeł autostrady A1. W związku z tą inwestycją rozpadająca się droga zostanie gruntownie przebudowana.

W Lisewie powstaje węzeł autostrady A1. W związku z tą inwestycją rozpadająca się droga zostanie gruntownie przebudowana.

W perspektywie budowy zjazdu w Lisewie padają pytania o remont wojewódzkiej drogi „548”. Przypomnijmy że po zimie powstały przełomy, a droga dosłownie rozsypała się w drobny mak.

- Droga wojewódzka nr 548 jest przeznaczona do gruntownej przebudowy w najbliższych latach. W tym roku powstaje dokumentacja niezbędna do rozpoczęcia inwestycji – zapewniał wówczas Janusz Brzezicki, kierownik Rejonu Dróg Wojewódzkich w Wąbrzeźnie. <!** reklama>

Okazuje się, że dokumentacja techniczna jest już przygotowana, a projekt budowlany powstanie do końca pierwszego kwartału przyszłego roku.

Gruntowna przebudowa

- Droga zostanie poszerzona, powstanie infrastruktura towarzysząca w postaci zatok autobusowych, elementów poprawiających bezpieczeństwo, bramki wjazdowe do miejscowości, czyli wyspy o odpowiednim kształcie umieszczone w osi jezdni, które wymuszają ograniczenie prędkości jazdy, prawdopodobnie będzie punkt ważenia pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego – wylicza Janusz Brzezicki.

Trwają konsultacje projektanta z władzami samorządowymi gmin, miast i powiatów, które znajdują się przy drodze. Są już pierwsze efekty w postaci konkretnych wniosków: np. parking w lesie za Łabędziem.

- Padła propozycja urządzenia ścieżki rowerowej od Wąbrzeźna do Przydworza. Jeżeli wójtowie się dogadają, to powstanie trakt aż do Płużnicy – wskazuje Janusz Brzezicki.

Planowane są nowe przejścia dla pieszych, w tym z sygnalizacją, np. na drodze w Płużnicy.

- Spływają coraz to nowe pomysły. Pojawiają się propozycje przejść podziemnych, ale takie rozwiązania muszą mieć uzasadnienie ekonomiczne – ówi Janusz Brzezicki. – Jak widać, przygotowujemy dokumentację „w pełnym wypasie”.

W dwóch etapach?

Drogowcy zastanawiają się, czy realizacji zadania nie podzielić na dwa etapy. - Po oddaniu węzła w Lisewie natężenie ruchu będzie większe w kierunku Wąbrzeźna. Tędy jeździ „warszawka”: przez Wąbrzeźno, Rypin i dalej na Sierpc – przyznaje kierownik RDW w Wąbrzeźnie. - Rozważamy w pierwszej kolejności rozpoczęcie przebudowy od strony Wąbrzeźna i o ile będzie to możliwe ruszyć jak najszybciej z ułożeniem samej nawierzchni. W dalszej kolejności urządzilibyśmy infrastrukturę towarzyszącą. Drogowcy wstępnie oszacowali koszty na ok. 70 milionów złotych. Nieco dłuższy odcinek „560” od Brodnicy do Sierpca kosztował 48 milionów.

- DW „560” nie była poszerzona. Nie urządziliśmy również ścieżek rowerowych, a w związku z tym nie było wykupów gruntów – wskazuje na przyczyny Janusz Brzezicki. – Po remoncie „548” będzie to droga z prawdziwego zdarzenia, jak już się powinno robić.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie