Właśnie trwają konsultacje społeczne dotyczące przebudowy tej drogi między Szosą Chełmińską a Szosą Okrężną. Prowadzą je Pracownia Zrównoważonego Rozwoju i Miejski Zarząd Dróg. Zmiany są na etapie wczesnego projektowania. Konsultacje pozwolą sprawdzić natężenie ruchu, poznać użytkowników ulicy oraz ich potrzeby.
[break]
- Jest to ulica o znaczeniu turystycznym i tranzytowym, na której panuje duży ruch - mówi Paweł Kołacz z Pracowni Zrównoważonego Rozwoju. - Kilka lat temu okoliczni mieszkańcy protestowali przeciw wykorzystaniu jej jako dużego ciągu komunikacyjnego. Teraz w najwcześniejszej fazie przygotowań do przebudowy mogą podzielić się uwagami.
Podczas ostatniego weekendu mogli je przedstawić w specjalnie przygotowanym Mobilnym Punkcie Konsultacyjnym. Byłą także okazja, by zapoznać się ze wstępną koncepcją przebudowy Polnej.
- Korzystam z tego połączenia, ale w tej chwili jest ono bardzo słabe. Dojeżdżam tym odcinkiem głównie do Plazy, Castoramy oraz gdy jadę w kierunku Bydgoszczy - mówi Robert Gruszka, mieszkaniec ul. Bartkiewiczówny. - Przede wszystkim nie ma tu wydzielonej ścieżki rowerowej i chodnika. Nawierzchnia jest w fatalnym stanie. Do tego jezdnia jest bardzo wąska.
Pojawił się apel o odsunięcie ulicy od domostw i ułożenie jej bliżej lasu.
- Na pierwszy plan wysuwa się poszerzenie ulicy. Powinien zostać wykonany chodnik, gdyż przez jego brak mamy problemy z dojściem do autobusu. Z projektów wynika, że ulica zostanie odciążona. W tym aspekcie swoje znaczenie mają też mecze żużlowe. Przed nimi i po nich Polną przemierza wielu kibiców - podkreśla pani Danuta z ul. Porzeczkowej.
W podobnym tonie wypowiada się Arkadiusz Gierat, mieszkaniec ul. Polnej. Jego zdaniem przydałoby się zdecydowanie więcej przejść dla pieszych.
- Polna jest w katastrofalnym stanie. W pierwszej kolejności wymaga dobudowania drogi dla pieszych i rowerzystów. Kilka razy dziennie korzystam z tego odcinka jako pieszy, kierowca i rowerzysta. Zmiany są jak najbardziej uzasadnione. Bardzo ciężko przejść ją na drugą stronę w godzinach szczytu. Jest za mało przejść dla pieszych - twierdzi pan Arkadiusz.
Wstępne wytyczne do projektowania zakładają budowę jezdni w układzie 1:2 z odsunięciem istniejącego śladu ul. Polnej.
- W istniejącym tak zwanym śladzie Polnej planowany jest ciąg pieszo-rowerowy. Nowa jezdnia zostanie nieco przesunięta w kierunku północnym, na skraj lasu. Przebudowa jest na etapie rozpoczętych właśnie prac projektowych - wyjaśnia Kamil Szurpit z Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?