Władze Torunia wezwały browar prowadzący akcję promocyjną do zdjęcia z pomnika Kopernika koszulki z jego nazwą.
Chodzi o akcję „W Polsce nawet pomniki kibicują Naszym”, która ma zjednoczyć polskich kibiców przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej w czerwcu w Austrii i Szwajcarii. Na pomnikach Kopernika oraz Kargula i Pawlaka w Toruniu umieszczono replikę koszulki reprezentacji Poslki w piłce nożnej.
<!** reklama>Wielu osobom ten pomysł się nie spodobał. Zdaniem niektórych Czytelników „Nowości”, pomnik Kopernika jako symbol Torunia nie powinien być wykorzystywany do reklamy piwa. Na akcję zgodził się Urząd Miasta, jednak z czasem zmienił zdanie. Koszulka pojawiła się w czwartek, a już w piątek władze miasta wezwały agencję promocyjną do jej zdjęcia.
- Społeczność lokalna odebrała państwa działania jednoznacznie jako reklamę piwa Tyskie, a nie ideę poparcia dla biało-czerwonych - napisał w liście do prowadzącej akcji agencji reklamowej Tequila Zbigniew Fiderewicz, wiceprezydent Torunia.
Wiceprezydent wskazuje, że firma nie zaprezentowała szczegółowego wyglądu koszulki. Nigdzie nie znalazła się wzmianka o reklamie piwa Tyskie. Tymczasem jego nazwa znalazła się na koszulce umieszczonej na pomnikach. Firma nie przedstawiła też terminu przeprowadzenia akcji.
- Proszę o rozważenie możliwości przygotowania koszulki reprezentacji dla pomnika Kopernika bez użycia w treści napisu „Tyskie” - czytamy też w piśmie wiceprezydenta.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?