Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kto sieje wiatr, zbiera pytania

Ryszard Warta
Ryszard Warta
red
Mam wrażenie, że dość zirytowany był wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit, pisząc w odpowiedzi na interpelację Tomasz Lenza, że: „tezy dotyczące rzekomej rezygnacji z realizacji tej inwestycji (S10 Bydgoszcz-Toruń plus węzeł Czerniewice - przyp. red.) mają na celu wprowadzenie w błąd opinii publicznej”.

Tylko po co te mocne słowa, skoro jego szef, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk tuż przed objęciem stanowiska zapowiadał, że przyjęty przez premier Kopacz Program Budowy Dróg Krajowych 2014-23, gdzie S10 jest wpisana, musi być poddany analizie, bo nie tylko politycy - jak twierdził przyszły minister - ale też eksperci widzą w nim kiełbasę wyborczą. A kiedy taka deklaracja pada, to naturalne, że pojawią się pytania, czy dokument nie wyląduje w koszu, a jeśli nie, to co z niego może wylecieć. I kto wie, czy nie wyleci, bo program miał kosztować 107 mld zł, a według szacunków GDDKiA na wpisane tam inwestycje potrzeba... 200 mld zł.

PRZECZYTAJ:Drogowcy zapewniają - ekspresówka z węzłem nie zniknie z rządowego planu

PBDK to ambitny plan: m.in. 3,9 tys. autostrad i „esek”, 56 obwodnic miast. Mam nadzieję, że nasza S10 rzeczywiście w nim pozostanie, nawet jeśli cały plan trzeba będzie jednak przyciąć.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska