Przypomnijmy, że linia tramwajowa od jesieni 2021 roku jest budowana między centrum Torunia a osiedlem Jar. Tory są układane na Szosie Chełmińskiej, ulicach Długiej, Legionów, Polnej, Ugory i Watzenrodego. Zakładano, że na Jarze linia początkowo będzie się kończyć tzw. trójkątem w rejonie skrzyżowania ulic Watzenrodego i Strobanda. Tu tramwaje miały kończyć kursy i zaczynać jazdę w przeciwnym kierunku. Dopiero po latach miała powstać oddalona o 700 metrów od tego miejsca pętla przy ulicy Heweliusza.
Polecamy
Na oferty dotyczące Jaru MZK czeka do 2 czerwca
Miastu udało się jednak zdobyć 25 milionów złotych z unijnego programu Infrastruktura i Środowiska i 700 metrowe, podwójne torowisko między Strobanda a Heweliusza powstanie w najbliższych miesiącach. Inwestycja ma być zgrana z zakończeniem budowy linii między centrum Torunia a Jarem. W ten sposób od razu będzie gotowe docelowe rozwiązanie.
MZK, który w imieniu miasta buduje linię, ogłosił właśnie przetarg na wykonawcę dodatkowego zadania na Jarze. Firmy, które chcą zbudować 700-metrowe, podwójne torowisko z pętlą przy Heweliusza mogą składać oferty do 2 czerwca.
-Zakończenie tej części inwestycji planowane jest w ciągu 12 miesięcy od daty podpisania umowy, jednak nie później niż 30 czerwca 2023 roku - zastrzegają przedstawiciele MZK.
- Mokre, miejsce niezwykłe. Archiwum Państwowe w Toruniu zaprasza na ciekawą wystawę
- Pożar w Forcie V. Jeden z najcenniejszych zabytków Twierdzy Toruń jest zagrożony
- Toruń. Samorząd Województwa kupi willę z pięknym wnętrzem [zdjęcia]
- Toruń. Uczniowie I LO przywracają twarze bohaterom ze swojej szkoły [Zdjęcia]
Nowe torowisko na Jarze będzie w większości zielone
Co powstanie w ramach dodatkowej inwestycji na Jarze?
- linia tramwajowa o łącznej długości ponad 1400 metrów toru pojedynczego wraz z infrastrukturą towarzyszącą (m.in. odwodnienie układu torowego, infrastruktura sterowania i ogrzewania rozjazdów tramwajowych, tablice informacji pasażerskiej na przystankach w kierunku centrum),
- trzy wiaty przystankowe;
- pętla przy ul. Heweliusza z dwoma peronami końcowymi i jednym peronem początkowym;
- budynek z zapleczem socjalnym i dyżurką;
- dwa przystanki na ul. Watzenrodego;
- nowe sieci energetyczne, teletechniczne, wodno-kanalizacyjne;
- sygnalizacja świetlna na przejeździe samochodowym przez torowisko w ulicy Watzenrodego,
- nowy układ drogowy (m.in. chodniki, trasy rowerowe, przejścia dla pieszych, przejazdy rowerowe, oświetlenie uliczne, zatoka postojowa dla służ technicznych, stanowiska postojowe przy budynku na pętli).
Miasto wylicza, że na rezygnacji z budowy tzw. trójkąta i budowie docelowego rozwiazania z pętlą zaoszczędzić około 2 miliony złotych.
Polecamy nasze grupy i strony na Facebooku:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?