Kto zbuduje ostatni fragment linii tramwajowej na Jarze? MZK szuka wykonawcy

Marek Nienartowicz
Marek Nienartowicz
Torowisko powstają wzdłuż ulicy Watzenrodego na Jarze w kierunku północnym zostanie wydłużone do ulicy Heweliusza. Tam powstanie pętla
Torowisko powstają wzdłuż ulicy Watzenrodego na Jarze w kierunku północnym zostanie wydłużone do ulicy Heweliusza. Tam powstanie pętla Aleksandra Rozwadowska
Udostępnij:
Do 30 czerwca 2023 roku ma powstać ostatni odcinek linii tramwajowej z pętlą na osiedlu Jar w Toruniu. Miejski Zakład Komunikacji szuka w przetargu firmy, która go zbuduje.

Przypomnijmy, że linia tramwajowa od jesieni 2021 roku jest budowana między centrum Torunia a osiedlem Jar. Tory są układane na Szosie Chełmińskiej, ulicach Długiej, Legionów, Polnej, Ugory i Watzenrodego. Zakładano, że na Jarze linia początkowo będzie się kończyć tzw. trójkątem w rejonie skrzyżowania ulic Watzenrodego i Strobanda. Tu tramwaje miały kończyć kursy i zaczynać jazdę w przeciwnym kierunku. Dopiero po latach miała powstać oddalona o 700 metrów od tego miejsca pętla przy ulicy Heweliusza.

Polecamy

Na oferty dotyczące Jaru MZK czeka do 2 czerwca

Miastu udało się jednak zdobyć 25 milionów złotych z unijnego programu Infrastruktura i Środowiska i 700 metrowe, podwójne torowisko między Strobanda a Heweliusza powstanie w najbliższych miesiącach. Inwestycja ma być zgrana z zakończeniem budowy linii między centrum Torunia a Jarem. W ten sposób od razu będzie gotowe docelowe rozwiązanie.

MZK, który w imieniu miasta buduje linię, ogłosił właśnie przetarg na wykonawcę dodatkowego zadania na Jarze. Firmy, które chcą zbudować 700-metrowe, podwójne torowisko z pętlą przy Heweliusza mogą składać oferty do 2 czerwca.

-Zakończenie tej części inwestycji planowane jest w ciągu 12 miesięcy od daty podpisania umowy, jednak nie później niż 30 czerwca 2023 roku - zastrzegają przedstawiciele MZK.

Nowe torowisko na Jarze będzie w większości zielone

Co powstanie w ramach dodatkowej inwestycji na Jarze?

  • linia tramwajowa o łącznej długości ponad 1400 metrów toru pojedynczego wraz z infrastrukturą towarzyszącą (m.in. odwodnienie układu torowego, infrastruktura sterowania i ogrzewania rozjazdów tramwajowych, tablice informacji pasażerskiej na przystankach w kierunku centrum),
  • trzy wiaty przystankowe;
  • pętla przy ul. Heweliusza z dwoma peronami końcowymi i jednym peronem początkowym;
  • budynek z zapleczem socjalnym i dyżurką;
  • dwa przystanki na ul. Watzenrodego;
  • nowe sieci energetyczne, teletechniczne, wodno-kanalizacyjne;
  • sygnalizacja świetlna na przejeździe samochodowym przez torowisko w ulicy Watzenrodego,
  • nowy układ drogowy (m.in. chodniki, trasy rowerowe, przejścia dla pieszych, przejazdy rowerowe, oświetlenie uliczne, zatoka postojowa dla służ technicznych, stanowiska postojowe przy budynku na pętli).

Miasto wylicza, że na rezygnacji z budowy tzw. trójkąta i budowie docelowego rozwiazania z pętlą zaoszczędzić około 2 miliony złotych.

Polecamy nasze grupy i strony na Facebooku:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Nowości Gazeta Toruńska
Dodaj ogłoszenie