Drugie spotkanie komisji konsultacyjnej już za nami. Nie zdecydowano się rozszerzyć grona jej członków. Wybrano za to przedstawicieli, którzy wejdą w skład komisji przetargowej.
<!** Image 2 align=none alt="Image 169863" sub="15-osobowa grupa konsultacyjna na razie nie będzie rozszerzona / Fot. Adam Zakrzewski">Wybór padł na Zbigniewa Lisowskiego, dyrektora Teatru Baj Pomorski, oraz prof. Tomasza Szlendaka, kierownika zakładu badań kultury w Instytucie Socjologii UMK. W komisji przetargowej znajdzie się jeszcze kilka osób z grona komisyjnych konsultantów.
- Na pewno dojdą do nich przedstawiciele prezydenta. Prawdopodobnie będę to ja, a także Agnieszka Lisek, dyrektor Wydziału Rozwoju i Programowania Europejskiego - mówi Zbigniew Derkowski, dyrektor wydziału kultury, który koordynuje pracami nad kulturalną strategią.
<!** reklama>Władze miasta zabierały się do tego tematu już od 9 lat. Pierwszy sygnał pojawił się podczas prac nad strategią Torunia w 2002 roku, w której zapisano, że niezbędne jest „Ustalenie czytelnej polityki (priorytetów) życia kulturalnego miasta”. Gdy Toruń wystartował w walce o ESK 2016, potrzebę stworzenia spójnej wizji kultury wpisano również w aktualizację strategii miasta z 2006 roku. Problem jej braku sygnalizowano także w opracowaniu przygotowanym przez „Eskadrę” z 2007 roku. Prace ruszyły jednak dopiero w lutym tego roku.
We wtorek członkowie 15-osobowej komisji konsultacyjnej dzielili się uwagami na temat specyfikacji warunków zamówienia, na podstawie której zostanie przeprowadzony konkurs na wykonawcę i realizatora strategii kultury do 2020 roku. Ustalono, że przetarg zostanie skierowany do firm, które mogą się już pochwalić doświadczeniem przy tworzeniu podobnych dokumentów. Wiedza merytoryczna i przygotowanie są niezbędne przy ocenie. - Nie chcemy firm, które po raz pierwszy zetkną się z tematem - mówią zgodnie członkowie komisji.
Co z rozszerzeniem mało reprezentatywnego składu komisji? - Nie wpłynęły do mnie żadne wnioski w tej sprawie. Przyjęliśmy założenia, że w razie potrzeby będziemy zapraszali do naszego grona dodatkowych ekspertów czy osoby, które są aktywne w toruńskim środowisku kulturalnym - mówi Marek Rubnikowicz, przewodniczący komisji konsultacyjnej. - Zadaniem naszego zespołu nie jest stworzenie strategii, a jedynie konsultacja przy jej tworzeniu. Nie można mylić tych dwóch rzeczy.
- Jeżeli nie pojawią się żadne komplikacje, to sądzę, że w ciągu dwóch tygodni powinniśmy ogłosić przetarg - mówi Zbigniew Derkowski. Podczas ostatniego posiedzenia zadecydowano również, aby zaaranżować spotkanie z magistracką komisją kultury. Po co? Aby radni byli na bieżąco informowani o postępach w pracy komisji nad strategią i mogli to odpowiednio uwzględniać przy decyzjach dotyczących budżetu miasta.
Warto wiedzieć
Po ukazaniu się ogłoszenia o konkursie potencjalni oferenci będą mieli aż dwa miesiące na przygotowanie i zgłoszenie swojej koncepcji opracowania strategii.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?